Política

Mor el filòsof Xavier Rubert de Ventós als 83 anys

Xavier Rubert de Ventós, filòsof, escriptor i polític, ha mort aquest dissabte als 83 anys. Membre fundador del Col·legi de Filosofia i director de la càtedra Barcelona - Nova York, va ser professor a diverses universitats americanes i catedràtic d’Estètica i Composició a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona.

Xavier Rubert de Ventós va participar activament en la política catalana i espanyola com a diputat al Congrés pel Partit dels Socialistes de Catalunya entre els anys 1982 i 1986, i com a parlamentari europeu entre els anys 1985 i 1994. Íntim amic de Pasqual Maragall, va ser un dels ideòlegs del PSC catalanista i, després del seu pas per la política espanyola, va acabar defensant també una idea d’”independentisme no nacionalista”.

Xavier Rubert de Ventós és també autor d’una extensa producció d’assaig filosòfic on reflexiona al voltant de l’estètica, la política, l’art o la pròpia filosofia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Presentació de la llista republicana a Sant Joan les Fonts

SANT JOAN LES FONTS
estats Units

Qui és qui en el cas que té contra les cordes l’expresident dels EUA

barcelona
estats units

Els altres processos oberts que afecten Trump

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Ucraïna recorda la massacre de Butxa un any després i demana un càstig per a Rússia

barcelona
estats units

Trump: “El jutge m’odia”

barcelona

El govern municipal de Barcelona se salva de la reprovació gràcies a ERC

BARCELONA
cimera hispano-xinesa

Sánchez “anima” Xi perquè parli amb Zelenski per a conèixer el seu pla de pau

barcelona

El president del CGPJ accepta la dimissió de Sáez

barcelona
POLÍTICA

Costa i Sirvent, de números 11 i 14 de la llista de Guanyem Girona

GIRONA