Política

Mor el filòsof Xavier Rubert de Ventós als 83 anys

Xavier Rubert de Ventós, filòsof, escriptor i polític, ha mort aquest dissabte als 83 anys. Membre fundador del Col·legi de Filosofia i director de la càtedra Barcelona - Nova York, va ser professor a diverses universitats americanes i catedràtic d’Estètica i Composició a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona.

Xavier Rubert de Ventós va participar activament en la política catalana i espanyola com a diputat al Congrés pel Partit dels Socialistes de Catalunya entre els anys 1982 i 1986, i com a parlamentari europeu entre els anys 1985 i 1994. Íntim amic de Pasqual Maragall, va ser un dels ideòlegs del PSC catalanista i, després del seu pas per la política espanyola, va acabar defensant també una idea d’”independentisme no nacionalista”.

Xavier Rubert de Ventós és també autor d’una extensa producció d’assaig filosòfic on reflexiona al voltant de l’estètica, la política, l’art o la pròpia filosofia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Ajornat el viatge de Carles III a França per les protestes contra Macron

Barcelona

Gironins pel Canvi es presenta a les municipals conjuntament amb el PSC

girona

Els 27 defensen des de Brussel·les la resiliència del sistema financer

Barcelona

Riera diu que “no queda res” de l’acord per investir Aragonès

barcelona

Un nou cicle per un país lliure d’Òmnium arriba a Olot

Olot
Operació Catalunya

Marlaska evita esclarir els infiltrats a Catalunya

Madrid
Corea

Pyongyang afirma disposar d’un dron nuclear submarí que pot provocar tsunamis

Barcelona

Llarena haurà de declarar en un presumpte escarni contra ell a Mont-ràs

GIRONA

Arxivada la denúncia contra el regidor de Vic Albert Castells per prohibir al PP instal·lar una carpa

vic