Política

ISRAEL

Blinken aterra a Israel i insta a “calmar les tensions” entre israelians i palestins

El secretari d’Estat nord-americà, que avui es reunirà amb Netanyahu, ha assenyalat que transmetrà a ambdós lideratges la necessitat d’“aturar la creixent onada de violència que s’està cobrant massa vides”

El secretari d’Estat nord-americà, Antony Blinken, ha aterrat avui a Israel per a una visita oficial de dos dies i ha fet una crida a “calmar les tensions” entre israelians i palestins després de diversos dies d’escalada de violència a la zona.

“És responsabilitat de tots prendre mesures per calmar les tensions en lloc d’exacerbar-les”, ha dit el funcionari després d’aterrar a l’aeroport internacional Ben Gurión, procedent d’Egipte, en el marc d’una gira breu per l’Orient Mitjà.

A més, ha assenyalat que durant la visita transmetrà al lideratge palestí i israelià la necessitat d’“aturar la creixent onada de violència que s’està cobrant massa vides”.

Aquestes declaracions arriben en un context d’alta tensió a la zona després d’una sèrie d’atacs palestins i batudes militars israelianes, que han deixat més d’una vintena de morts en menys d’una setmana.

El ministre d’Afers Estrangers israelià, Eli Cohen, ha anat a rebre Blinken i li ha agraït “les inequívoques condemnes al terrorisme” fetes pels Estats Units després dels recents atacs palestins i ha fet referències a la cooperació en qüestions regionals.

Durant la visita de Blinken, la de més alt nivell per part dels Estats Units des que Benjamin Netanyahu va assumir el càrrec de primer ministre el desembre passat, es buscarà, a més, ampliar les associacions econòmiques i el foment de la seguretat bilaterals, ha indicat el Departament d’Estat.

El secretari d’Estat té previst reunir-se avui amb Netanyahu, Cohen, i amb el president israelià, Isaac Herzog.

Dimarts es preveu que es reuneixi a Ramal·la amb el president de l’Autoritat Nacional Palestina (ANP), Mahmud Abbàs, amb qui s’espera que abordi la cooperació en matèria de seguretat amb Israel, suspesa després dels incidents d’aquests dies.

Durant el seu pas per Egipte, Blinken ha instat a la “calma” i a “rebaixar les tensions” després de l’esclat de violència entre israelians i palestins, alhora que ha subratllat la “importància de treballar per una solució de dos Estats” al conflicte israelià-palestí.

Divendres el president nord-americà, Joe Biden, va parlar amb Netanyahu, per condemnar un atac palestí en una colònia a l’est ocupat de Jerusalem que es va saldar amb la mort de set persones.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

OLIVER KLEIN BOSQUET
ALCALDE DE CAMBRILS (NOU MOVIMENT CIUTADÀ)

“No conec cap altre govern de Cambrils que hagi fet tant en tan poc temps”

CAMBRILS
Política

A judici les bases independentistes

GIRONA
SHIVSHANKAR MENON
EXMINISTRE D’AFERS ESTRANGERS DE L’ÍNDIA

“La pugna dels EUA i la Xina perjudica el Sud Global”

BARCELONA

Carlos Prieto, nou delegat del govern espanyol a Catalunya

barcelona
israel

Netanyahu paralitza la reforma judicial pressionat per les protestes massives

barcelona

Marlaska atribueix al PP la corrupció del ‘cas Casernes’ de la Guàrdia Civil

BARCELONA

Independents de Porqueres presenta la llista

PORQUERES
estat francès

França es protegeix de les protestes de demà amb un dispositiu “inèdit”

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

El Parlament hongarès ratifica l’entrada de Finlàndia en l’OTAN

barcelona