Política

INFRAESTRUCTURES

Aposta ferroviària i millora esperada a la C-55

L’acord entre govern i PSC pel pressupost referma l’aposta per potenciar el model ferroviari ampliant les demandes dels punts que ja havia pactat En Comú Podem (ECP) el 14 de desembre passat i concretant i incorporant noves partides en la millora en l’accessibilitat al transport públic al metro, posada a licitació de projectes com ara l’intercanviador de l’L4 d’Urquinaona (1 milió), Verdaguer (L5 per mig milió), perllongament de l’L1 Fondo-Lloreda Sant Crist (5 milions) o pel projecte de l’L4 entre La Pau i Sagrera (1 milió). L’acord estableix millores i obres d’ampliació per valor de 19,7 milions al metro i destinar fins a 10,1 milions per fer projectes bàsics i constructius, a més de 23,2 milions per al pla de renovació de vies i 3,1 en el de sistemes i cotxeres.

L’entesa també recull actuacions que haurien de dur a terme els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), redundant la idea dels comuns d’estudiar la viabilitat de la connexió de la línia S2 des de Sabadell fins a Castellar del Vallès en un projecte que ja es va anunciar entre el 2009 i el 2010, però que finalment va quedar al calaix.

L’acord també inclou partides per estudiar el desdoblament de les línies d’Igualada i Manresa; iniciar el procés d’informació pública del projecte de perllongament de l’L1 entre les estacions de Lloreda-Sant Crist i Badalona Rodalies; destinar 500.000 euros a actualitzar el projecte del perllongament de l’L3 entre Zona Universitària i Esplugues i un milió més a la redacció del projecte del perllongament de l’L4 entre La Pau i Sagrera.

En l’àmbit viari també es comença a moure una de les reivindicacions històriques al Bages al voltant de la carretera C-55, que ha provocat un munt de manifestacions i queixes per reivindicar solucions que evitin l’alta accidentalitat de la plataforma No Més Morts C-55. En total es destinen 30 milions a redactar el projecte de la variant de Castellgalí durant aquest any i a executar entre el 2024 i el 2025, però també al projecte constructiu de l’ampliació de la C-55 amb un tercer carril entre Castellgalí i Manresa per poder fer els treballs el 2025. Per aquest any preveu posar a licitació durant el primer trimestre les obres d’implantació d’un tercer carril en el tram entre Sant Vicenç de Castellet i Castellgalí (2,2 milions) i, en el segon trimestre, les de millora del tram d’Olesa de Montserrat a Collbató (6,3 milions).

De les diverses partides a la xarxa viària també destaca la destinada a redactar el projecte constructiu de la variant de la C-37 entre la Vall d’En Bas i Olot amb la previsió d’execució entre 2024 i 2025 per un valor estimat de 30 milions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

guerra a gaza

Israel pressiona Hezbol·là al Líban mentre continua bombardejant Rafah

barcelona
GIRONA

Junts fa una aposta per la transformació digital de les empreses

GIRONA
GIRONA

Trobada dels candidats d’ERC amb els sindicats per parlar d’habitatge

GIRONA
estat espanyol

Brussel·les expedienta Espanya per no garantir la presumpció d’innocència

barcelona
iran

L’Iran condemna a mort un raper per donar suport a les protestes de Mahsa Amini

barcelona
Política

Mor Andreu José Mestres, el batlle més longeu de Collbató (1983-1995)

política

La CUP proposa un pla de xoc a l’escola per fer front al retrocés del català

salt
rússia

Detenen el viceministre de Defensa acusat d’haver acceptat un suborn

barcelona
política

El govern nega que amagués l’acord per actualitzar les condicions de Hard Rock

barcelona