Política

política

Colau exigeix responsabilitats per la infiltració de policies a moviments socials de Barcelona

En una carta al ministre de l’Interior li demana explicacions urgents i esclaridores

L’alcaldessa adverteix que la persecució per opinió política no té cabuda en un govern democràtic

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha fet arribar una carta al ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, en què li exigeix que es depurin responsabilitat per la infiltració d’agents del Cos Nacional de Policia espanyol en moviments socials i de barri de la ciutat de Barcelona. Colau envia la carta després que el setmanari La Directe ha donat a conèixer el segon cas d’un policia nacional infiltrat en entitats de l’esquerra independentista o el moviment per l’habitatge des del 2020 durant l’actual govern del PSOE en què Marlaska dirigeix Interior. En la missiva, Colau trasllada al ministre la “profunda preocupació” pels fets que qualifica de “greus” i davant dels quals exigeix explicacions “completes”, “esclaridores” i urgents. Però també que s’assumeixin responsabilitats i es depurin. En la carta a què ha tingut accés ACN, l’alcaldessa de Barcelona adverteix que les operacions policials que amb “motivacions polítiques criminalitzen i estigmatitzen moviments socials legítims i democràtics” mereixen un “rebuig ferm” i una resposta “ràpida i contundent”.

Colau adverteix al ministre que “la persecució per motius d’opinió política no pot tenir cabuda en cap govern democràtic”.

En la informació publicada per La Directa s’explica que el segon dels policies infiltrats dels que ha tingut coneixement portava més de dos anys participant en manifestacions, protestes, assembles i resistències en desallotjaments d’habitatges i que va mantenir relacions sentimentals i sexuals amb algunes activistes. De fet, cinc dones han interposat aquesta mateixa setmana una querella per abusos sexuals continuats contra aquest agent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

MARTA ESPONA BURGUÉS
CAP DE L’OPOSICIÓ A MOLINS DE REI (ERC)

“Durant el mandat, hem tingut la sensació que saltàvem d’una cosa a l’altra”

MOLINS DE REI
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Putin rep Xi al Kremlin i fa gala de la seva aliança amb Pequín

POLÍTICA

Casado encara creu que es maltracten els infants que parlen castellà a l’escola

BARCELONA
guerra a Ucraïna

Putin rep Xi al Kremlin i fa gala de la seva aliança amb Pequín

barcelona
sabadell

L’alcaldessa de Sabadell fulmina el seu tercer tinent d’alcaldia per amenaces i coacció i el denuncia a fiscalia

barcelona
ESTAT FRANCÈS

Macron supera les mocions de censura però continuen les protestes ciutadanes

BARCELONA
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Forces ucraïneses també progressen “en unes certes zones” de Bakhmut, segons Kiív

barcelona
catalangate

La ponent europea del cas Pegasus denuncia l’intent de desacreditar la investigació de Citizen Lab

barcelona
guerra a ucraïna

La UE aprova un pla per accelerar l’enviament de munició a Ucraïna

barcelona