Política

Justícia entrega les restes d’un tercer soldat exhumat a Móra

El soldat republicà Joan Guil Ibáñez, nascut a Alboloduy (Almeria) el 1908, va morir durant la batalla de l’Ebre. El Departament de Justícia, Drets i Memòria de la Generalitat va entregar ahir les seves restes, exhumades a la fossa del mas de Santa Magdalena de Móra d’Ebre (Ribera d’Ebre), a la família. La cerimònia es va fer al cementiri de Terrassa, localitat on resideix Anna Maria Guil, neta del soldat. “Hem tancat una ferida. És un consol saber que allò que la vídua i els fills no van poder aconseguir, ha acabat arribant”, va assegurar. A banda de les restes, el director general de Memòria Democràtica, Alfons Aragoneses, també va lliurar a la família botons de la roba que vestia Guil que van ser desenterrats pels arqueòlegs.

Es tracta de la dinovena persona exhumada identificada a Catalunya des de la creació del programa d’identificació genètica, el 2016, i el tercer soldat identificat a la fossa de Santa Magdalena, la més gran que s’ha obert fins ara, després d’Andreu Flores Flores i de Josep Aubeso Rovira. Entre el desembre del 2020 i el juliol de 2021, s’hi van recuperar 177 individus i nou amputacions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

MUNICIPALS

Juli Fernández (PSC), disposat a fer que Palafrugell “torni a ser un referent”

palafrugell

Balcells anuncia un nou hospital a Mataró sense data d’obertura

Barcelona
MUNICIPALS

Marc Vidal encapçalarà Millorem Regencós En Comú

regencós (baix empordà)

Xavier Vinyoles torna a encapçalar la llista d’ERC a Bescanó

Bescanó
Política

Aragonès demana a JxCat que mogui fitxa i digui un nom per rellevar Borràs

BARCELONA

L’ANC redobla l’aposta per la via unilateral

barcelona

Rússia assumeix durant un mes la presidència de torn del Consell de Seguretat de l’ONU

Barcelona

El Nepal prohibeix als estrangers les expedicions en solitari sense guia

Barcelona

Nova seu de Junts per reforçar la seva implantació al Ripollès

Ripoll