Política

conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Zelenski presenta els decrets per a estendre la llei marcial i la mobilització general

Les lleis entraran en vigor un cop rebin l’aprovació al parlament ucraïnès

El president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski, ha presentat aquest dilluns a la Rada Suprema (Parlament) sengles projectes de llei per a aprovar els decrets de pròrroga de la llei marcial i la mobilització general del país.

Els projectes de llei proposen prorrogar la llei marcial i el termini de mobilització general durant altres 90 dies a partir del 19 de febrer pròxim, segons ha informat “Ukrainska Pravda”.

Segons els documents, les lleis entraran en vigor quan s’aprovin.

La Rada Suprema havia prorrogat el passat 16 de novembre la llei marcial i la mobilització general a Ucraïna fins al 19 de febrer de 2023.

El mateix 24 de febrer de l’any passat, inici de la invasió russa d’Ucraïna, es va decretar la llei marcial al país i es va anunciar la mobilització general de la població fins al 26 de març.

Posteriorment, el Parlament ucraïnès va prorrogar la llei marcial i la mobilització general en cinc ocasions, fins al 25 d’abril, el 25 de maig, el 23 d’agost, el 21 de novembre de 2022 i el 19 de febrer de 2023.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Presentació de la llista republicana a Sant Joan les Fonts

SANT JOAN LES FONTS
estats Units

Qui és qui en el cas que té contra les cordes l’expresident dels EUA

barcelona
estats units

Els altres processos oberts que afecten Trump

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Ucraïna recorda la massacre de Butxa un any després i demana un càstig per a Rússia

barcelona
estats units

Trump: “El jutge m’odia”

barcelona

El govern municipal de Barcelona se salva de la reprovació gràcies a ERC

BARCELONA
cimera hispano-xinesa

Sánchez “anima” Xi perquè parli amb Zelenski per a conèixer el seu pla de pau

barcelona

El president del CGPJ accepta la dimissió de Sáez

barcelona
POLÍTICA

Costa i Sirvent, de números 11 i 14 de la llista de Guanyem Girona

GIRONA