Política

El govern aprova el currículum d’educació infantil

El document incorpora mirada competencial, coeducació i educació afectivosexual

El nou text presenta el 0-6 com una etapa educativa única

El govern ha aprovat aquest dimarts el Decret d’ordenació dels ensenyaments de l’educació infantil, que inclou els cicles de zero a tres i de tres a sis anys. La nova normativa culmina amb l’ordenació de totes les etapes educatives, ja que el curs passat ens van aprovar els currículums de batxillerat i primària i ESO. La principal novetat és que s’estableix el currículum competencial i incorpora la coeducació i l’educació afectivosexual. A més, presenta el 0-6 com una etapa educativa única, amb identitat pròpia i una mateixa intencionalitat educativa. Segons ha afirmat el govern, es posa l’infant al centre de les decisions i el desenvolupament de les seves capacitats.

El decret s’organitza en quatre eixos de desenvolupament i aprenentatge: un infant que creix amb autonomia i confiança, que es comunica amb diferents llenguatges, que descobreix l’entorn amb curiositat i que forma part de la diversitat del món que l’envolat. Aquests eixos interrelacionen cada competència amb els seus criteris d’avaluació i sabers corresponents, per facilitar als equips educatius la concreció i planificació diària.

La nova normativa promou situacions d’aprenentatge respectant els diferents ritmes. L’objectiu és implicar els infants en experiències de la vida diària, per tal que posin en joc les seves capacitats aplicant el que van aprenent.

El decret recull també l’acompanyament de les famílies, facilitant que puguin formar part de la vida de l’escola.

El Departament d’Educació ha posat en marxa un portal web amb una guia específica i recursos sobre el nou decret. A més, s’ha fet una formació bàsica a direccions i se n’està desenvolupant una altra per al conjunt dels centres educatius, que es va iniciar a l’octubre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Govern i grups parlamentaris es reuneixen avui a la cimera contra la sequera

Barcelona

Trump, el primer expresident dels Estats Units imputat per càrrecs penals

Barcelona
JOAN TALARN I GILABERT
PRESIDENT DE LA DIPUTACIÓ DE LLEIDA (ERC)

“Els ajuts de la Diputació ja no depenen del color polític dels ajuntaments”

lleida

Aragonès demana la fi de la interinitat a la presidència de Parlament

BARCELONA

S’obre la veda per ser cap de llista

Barcelona
conflicte bèl·lic a l’Est d’europa

Detenen el corresponsal a Rússia de ‘The Wall Street Journal’ acusat d’espionatge

Guerra a Europa
Les conseqüències per als civils

Amb la maleta a mà

barcelona

Puigdemont demana al Suprem que anul·li l’ordre de detenció

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Els EUA diu que Moscou vol comprar armes a Pionyang a canvi d’aliments

barcelona