Política

El número 2 de Fernández Díaz confirma l’existència de l’Operació Catalunya

Francisco Martínez admet que l’independentisme va deixar de ser un “problema polític” per convertir-se en una “qüestió d’Estat” el 2012

L’exsecretari d’Estat del ministeri de l’Interior en els anys de Jorge Fernández Díaz, Francisco Martínez (2013-2015), ha trencat el seu silenci en un reportatge publicat avui pel web El Independiente. Les paraules de Martínez confirmen, bàsicament, l’existència de l’Operació Catalunya tot i que fa un esforç per desvincular l’excomissari José Manuel Villarejo de tota la trama.

Martínez confirma la informació que ja s’ha donat a conèixer en altres informacions periodístiques. “Entre finals del 2012 i principis del 2013 existia una estratègia en l’àmbit de la intel·ligència policial i dels serveis d’informació per frenar qualsevol amenaça de greus delictes contra l’ordre constitucional i aquesta amenaça –referint-se a l’independentisme– passava a ser de primera magnitud.”

Martínez també admet que va ser després de la Diada del 2012 quan el govern espanyol va tenir consciència del “salt qualitatiu” de l’independentisme. “Ja no era un problema polític sinó d’Estat.” L’exsecretari general revela que els membres de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil que van participar en l’operació van ser Eugenio Pino i Cándido Cardiel Ojer i que ell mateix, que informava de forma periòdica a Fernández Díez, en va ser el coordinador.

Martínez considera legal tots els seguiments que es van fer, a líder polítics per mirar de frenar la seva estratègia, però manté que no té “coneixement” que es punxessin alguns telèfons, com sí va reconèixer el CNI que es va fer en molts casos, el més conegut el del president Pere Aragonès.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

ELECCIONS GENERALS

Marta Madrenas apunta a cap de llista de Junts al Congrés per Girona

girona

Junts s’obre al front comú si és per fer la independència

BARCELONA

Aragonès fa una crida a refer la unitat per l’ascens del PP i Vox

barcelona

Colau descarta les estatals; pacte a tres o nova etapa

barcelona
política

Arxivat el cas del suport d’Anonymous a l’independentisme

barcelona
GIRONA

Junts cau a tercera força per primera vegada a Girona

girona
SANTA CRISTINA D’ARO

Josep Xifre arrasa ERC i Junts, i governarà amb majoria absoluta

santa cristina d’aro
Ripoll

La ultradreta va fent via cap a un govern municipal en minoria

Ripoll
CALDES DE MALAVELLA

Som Caldes no pactarà negociant “cadires”, sinó programes

CALDES DE MALAVELLA