Política

Renuncia l’advocat d’ofici del capo de la Màfia Denaro, amenaçat de mort

El tribunal havia rebutjat anteriorment la petició per motius d’incompatibilitat, però avui l’ha acceptada per malaltia

El lletrat va rebre trucades anònimes després de manifestar que no es podia fer càrrec del cas

L’advocat designat d’ofici per defensar el capo de la Cosa Nostra Matteo Messina Denaro, detingut el passat gener després de passar 30 anys amagat de la justícia, ha estat rellevat de l’encàrrec per motius de salut, dies després d’haver denunciat amenaces de mort.

La presidenta del Tribunal d’Apel·lació de Catalnissetta, Maria Carmela Giannazzo, ha acceptat aquest dijous la petició del lletrat, Calogero Montante, que ha presentat un certificat de malaltia amb el pronòstic d’almenys un mes per una operació quirúrgica. El fiscal, Antonino Patti, no s’ha oposat a la petició.

Montante ja havia demanat inhibir-se del cas per una qüestió d’incompatibilitat, ja que havia estat estat fiscal honorari adjunt a Palerm i perquè en el passat havia defensat també d’ofici al fals mafiós penedit Vincenzo Scarantino en l cas relatiu a la tragèdia de Via Amelio, en la que va ser assassinat el jutge antimàfia Paolo Borselino juntament amb cinc escortes el 19 de juliol de 1992.

El tribunal, però, va desestimar aquesta petició malgrat que l’actual procés aborda precisament la participació de Denaro en els assassinats de Borsellino i el també jutge antimàfia Giovanni Falcone, perpetrats tots dos el 1992.

Després de la vista on va plantejar aquesta primera petició al tribunal, el passat 15 de març, Montante va rebre una trucada anònima en la que una persona que afirmava ser amiga del mafiós amenaçava de mort l’advocat per no voler defensar-lo, segons va denunciar a la policia.

Messina Denaro, que va ser condemnat a cadena perpètua en primera instància pels atemptats contra els dos jutges, ha tornat a renunciar en la vista d’avui a comparèixer al judici per videoconferència des de la presó d’alta seguretat de l’Aquila, al centre d’Itàlia.

En l’última audiència, el fiscal Patti va demanar la confirmació de la cadena perpètua.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

El PP carrega contra les llistes del PSOE pel 23-J

Barcelona

Zelenski afirma per fi que la contraofensiva està “en marxa”

barcelona

Asens veu excepcional l’acord “històric de l’esperança” amb Sumar

BARCELONA

El PSC tanca files amb la direcció federal per les llistes electorals

Barcelona

Jordà farà tàndem amb Rufián en la candidatura d’ERC a Madrid pel 23-J

Barcelona

Sánchez fa una crida a la unitat del PSOE i veu “positiu” l’acord de Sumar

Barcelona

Junts, Demòcrates i MEScat registren la coalició pel 23-J

BARCELONA

Podem demana a Díaz que “reconsideri” el vet a Montero

Barcelona

La CUP tornarà a presentar-se a les eleccions espanyoles

BARCELONA