Política

estat espanyol

Dimiteix una vocal del CGPJ per la “insostenible” situació de l’òrgan

El president suplent del Poder Judicial espanyol estudia l’acceptació de la renúncia

La vocal del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) en funcions Concepción Sáez va presentar la dimissió el 13 de març, informen les agències. Sáez, que va ser nomenada el 2013 a proposta d’IU per un mandat de cinc anys, ha fet arribar una carta al president suplent de l’òrgan de govern dels jutges, Rafael Mozo, comunicant-li la seva renúncia. El president suplent del Poder Judicial espanyol està “considerant l’acceptació de la renúncia”, tal com estableix la normativa. En tot cas, aquesta no es produirà abans del ple del pròxim 30 de març.

Sáez justifica la seva decisió per la “insostenible” situació del CGPJ. “Comprendràs que la situació es fa ja insostenible. He confiat en el fet que la renovació es produiria en algun moment de les successives ocasions en què semblava imminent [...] he aguantat el pas dels mesos i els anys no sense inquietud ni incomoditat. Resulta difícil pronosticar quan i com es resoldrà aquesta crisi que tanta deslegitimació està provocant sobre la imatge del nostre poder judicial”, argumenta Sáez en el seu escrit.

El mandat del Consell General del Poder Judicial va expirar el desembre del 2018 i està en funcions des d’aleshores amb majoria conservadora sense possibilitat de renovar-lo per l’enrocament del PSOE i el PP.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

El PDeCAT, obert “a qualsevol estratègia que permeti que el país avanci”

Barcelona

La fins ara alcaldessa d’ERC d’Arenys de Mar també plega

barcelona

La CUP Nord-Oriental del Gironès valora molt positivament els resultats obtinguts

girona
CONFLICTE BÈL·LIC A L’EST D’EUROPA

Cimera europea a Moldàvia per escenificar l’aïllament de Rússia

BARCELONA

Demanen més recursos per gestionar “l’allau” de peticions de vot per correu

Barcelona

Borrell: “La campanya es pot desenvolupar sense perjudici de la presidència de la UE”

Barcelona

Almenys tres morts en un nou atac rus amb míssils a Kíiv

Barcelona
política

El govern i Junts s’insten a continuar explorant un “front comú”

barcelona

Una única pancarta electoral

Castelldefels