Política

estat espanyol

La renúncia d’una vocal del CGPJ reobre el debat d’una dimissió en bloc

El vocal Álvaro Cuesta demana una reunió per estudiar la proposta

La dimissió de la vocal del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) en funcions Concepción Sáez ha reobert el debat d’una renúncia en bloc per forçar la renovació de l’òrgan, en funcions des del 2018. El vocal progressista Álvaro Cuesta ha demanat valorar la possibilitat d’una dimissió en bloc d’un mínim de vuit vocals, informa l’agència Efe. El motiu, explica l’agència, és que segons l’article 600.4 de la llei orgànica del poder judicial, “per a la vàlida constitució” del ple del CGPJ és necessària, “com mínim, la presència de deu vocals i el president”, de manera que si en sortissin vuit, actualment no s’aconseguiria aquesta majoria.

El Consell compte a hores d’ara amb divuit vocals, després del cessament del seu expresident Carlos Lesmes, un mort i una jubilació, i tenint en compte que la renúncia de Sáez encara ha de ser acceptada pel president suplent, Rafael Mozo.

En el cas que Mozo l’accepti, el bloc progressista estaria integrat per sis membres, als quals se sol sumar en les votacions el vocal Enrique Lucas, proposat al seu dia pel PNB.

Tot i que alguns vocals progressistes consultats per l’agència Efe han assegurat que de moment no es plantegen dimitir, Álvaro Cuesta ha impulsat una reunió en el seu bloc per valorar aquesta possibilitat de renúncia conjunta i així forçar la renovació del CGPJ després de més de quatre anys en funcions.

També ha demanat al president Rafael Mozo que inclogui en l’ordre del dia del pròxim ple de l’òrgan de govern dels jutges, que tindrà lloc el pròxim dia 30, l’estudi i debat d’aquesta proposta amb l’objectiu d’aconseguir el màxim nombre de dimissions possibles o, almenys, un mínim de vuit.

Sáez va presentar la dimissió el 13 de març. La vocal, que va ser nomenada el 2013 a proposta d’IU per un mandat de cinc anys, ha fet arribar una carta a Mozo, comunicant-li la renúncia i en la qual justifica la seva decisió per la “insostenible” situació del CGPJ.

El mandat del Consell General del Poder Judicial va expirar el desembre del 2018 i està en funcions des d’aleshores amb majoria conservadora sense possibilitat de renovar-lo per l’enrocament del PSOE i el PP.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

política

El govern i Junts s’insten a continuar explorant un “front comú”

barcelona

Una única pancarta electoral

Castelldefels
BALAGUER

ERC proposa un pacte amb la resta de forces sobiranistes

BALAGUER
economia

Disputa verbal entre Feijóo i Calviño en la reunió del Cercle d’Economia

barcelona
Política

Trias buscarà un pacte estable de govern un cop sigui alcalde

barcelona
La tàctica de la tensió de Valents acaba amb 3 regidors a tot el país
política

La tàctica de la tensió de Valents acaba amb 3 regidors a tot el país

barcelona
TOSSA DE MAR

Junts, tot i la clara victòria a Tossa, ha de refer aliances dinamitades

TOSSA DE MAR
Olot

Tot mena cap a un altre mandat de Junts a Olot

Olot
Unió Europea
La relació transatlàntica

L’abraçada enverinada de Biden

Brussel·les