Política

alemanya

Carles III renova el vincle especial d’amistat entre Londres i Berlín

El rei d’Anglaterra avisa que la invasió russa d’Ucraïna “amenaça la seguretat d’Europa” en un històric discurs al Bundestag

Carles d’Anglaterra ha llançat aquest dijous des de Berlín un missatge d’apropament del Regne Unit al bloc comunitari, mentre comencen a superar-se les discrepàncies del Brexit, amb una visita carregada de picades d’ullet mediàtiques i simbolisme històric, a més de referències a la guerra a Ucraïna.

En un històric discurs davant el Bundestag –en anglès i alemany–, el monarca ha evitat parlar del Brexit, però ha dit que vol renovar un “vincle especial” d’amistat amb Alemanya. Pel que fa a la guerra, ha advertit que la invasió russa d’Ucraïna “amenaça la seguretat d’Europa” i ha agraït a Berlín la “valenta” decisió d’enviar ajuda militar a Kíiv. “La seguretat d’Europa i la democràcia estan en perill. Però el món no s’ha quedat impassible. Tot i estar consternats podem destacar la unitat que hem mostrat. Alemanya i el Regne Unit han tingut un lideratge important”, ha afegit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Els comuns presenten un recurs per reclamar 150 vots d’una mesa a Ciutat Vella

BARCELONA
xina

Hong Kong intenta recordar Tiananmen entre detencions i silenci

Hong Kong
POLÍTICA

Mor Jordi Piella, economista i extinent d’alcalde a Sant Cugat

El delegat del Govern davant la UE insta Sánchez a “prendre’s seriosament” l’informe del PE sobre Pegasus

BRUSSEL·LES
l’anàlisi

Xup-xup independentista

PACTES SUPRAMUNICIPALS

ERC ofereix a Junts mantenir una Diputació independentista i un pacte extensiu als consells gironins

GIRONA
Girona

Joan Puig busca avals per ser cap de llista d’ERC al Congrés

Girona
Senegal

Quinze morts en les protestes per la condemna al líder de l’oposició

Dakar

ERC aprova el reglament intern per conformar les llistes del 23-J

barcelona