Política

estats Units

Pendents del futur judicial de Trump

El magnat s’ha convertit en el primer expresident de la història dels EUA en ser encausat

L’antic mandatari nord-americà compareixerà davant un jutge de Manhattan dimarts que ve

Donald Trump ha fet història. És el primer expresident dels EUA que afronta càrrecs penals després que dijous un gran jurat de Nova York hagués votat a favor de processar el mandatari per una causa relacionada amb el pagament d’uns 130.000 dòlars (uns 119.000 euros) durant la campanya presidencial del 2016 a l’actriu porno Stormy Daniels pel seu silenci sobre una presumpta relació sexual. La resposta de Trump a la decisió del gran jurat no es va fer esperar. Tampoc la del Partit Republicà, que ha sortit en tromba a defensar-lo, segons va informar l’agència Efe. Fins i tot els seus possibles adversaris en la nominació republicana per a les presidencials del 2024 com el governador de Florida, Ron DeSantis, i qui va ser el seu vicepresident, Mike Pence. Tots ells l’han elevat a la categoria de màrtir. Han parlat de caça de bruixes i persecució política.

Impuls en el camí de retorn a la Casa Blanca

Tot el partit ha fet pinya al voltant de l’exmandatari, el qual no ha perdut el temps per treure’n rèdit. El seu processament fins i tot el podria ajudar a aconseguir la nominació i impulsar-lo en la cursa electoral. Les accions de les empreses relacionades amb Trump s’han disparat, informen mitjans locals. Des que fa una setmana va advertir que podria ser detingut, la seva popularitat s’ha disparat, tot i que les crides a la mobilització fetes als seus seguidors no han estat gaire reeixides. Centenars de trumpistes s’han concentrat prop de la seva residència a Mar-a-Lago (Florida).

La policia de Nova York ha reforçat la seguretat. La prova de foc serà dimarts, quan Trump es presentarà davant el tribunal de Manhattan per escoltar en persona els càrrecs dels quals l’acusen, encara sota secret de sumari. La compareixença, informa Efe, està prevista a les 14.15 h de la tarda (20.15 del vespre hora catalana) i, també dimarts, al mateix tribunal o en una dependència policial pròxima, se sotmetrà al procés habitual d’un investigat: foto policial, presa de les empremtes dactilars i lectura dels seus drets.

“El jutge m’odia”

En una piulada, en què també parla de caça de bruixes, Trump ha dit que “no pot tenir un judici just a Nova York” i ha carregat contra el jutge del cas. Ha escrit que el jutge l’odia i que havia estat escollit pels fiscals. El president dels EUA, Joe Biden, no ha volgut valorar la decisió del jurat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Estats Units

Elon Musk torna a ser l’home més ric del món, segons Bloomberg

Barcelona
política

ECP no vol que el Parlament continuï en mans de Junts

barcelona

Vergés convocarà un ple divendres que ve per escollir el relleu de Borràs

BARCELONA

Reunió de la mesa després que el Suprem tombi frenar la retirada de l’escó a Borràs

BARCELONA
OTAN

Stoltenberg insta Turquia a ratificar l’adhesió de Suècia a l’Aliança

Barcelona
Vilafranca del P

El PSC aposta per no pactar i començar el mandat en solitari

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
POLÍTICA

El Suprem confirma la condemna a Dani Gallardo

barcelona

Esquerra aposta per un govern independentista a la Bisbal amb Junts i la CUP

la bisbal

El Parlament ja és la tercera cambra que reprova la ministra Sánchez

BARCELONA