Política

Estats units

Kissinger fa cent anys enmig de més revelacions sobre l’ajut a Pinochet

Henry Kissinger va fer ahir cent anys i l’arxiu de seguretat nacional dels Estats Units ha aprofitat l’aniversari per desclassificar nous documents que il·luminen el rol conspirador i desestabilitzador de països com ara Xile que ha protagonitzat qui va ser secretari d’estat (1973-1977) i abans conseller de seguretat (1969-1975) durant els mandats de Richard Nixon i Gerald Ford. “Simpatitzem amb el que està intentant fer aquí”, va traslladar Kissinger al tirà Augusto Pinochet en nom del president Nixon en una reunió privada que van mantenir a Santiago el 1976. “Va fer un gran servei a Occident derrocant Allende”, li va dir en al·lusió al president socialista de Xile del 1970 fins a l’11 de setembre del 1973, en què es produeix el cop d’estat militar i ell mor.

El diplomàtic més famós del segle XX –del Vietnam a Cambodja i de la Xina fins a Amèrica Llatina– és alhora el Nobel de la pau (1973) més polèmic. Nascut el 27 de maig del 1923 a Fürth (Alemanya) en una família jueva que va arribar a Nova York fugint del nazisme, la guerra bruta persegueix la seva reputació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

El TC admet a tràmit el recurs del Parlament contra la llei espanyola d’habitatge

barcelona

Cs dona la legislatura “per perduda”

BARCELONA

El PP veu en l’amnistia l’inici de “la indignitat, la cacicada i la desigualtat”

BARCELONA

Vox censura que Aragonès reivindiqui una Catalunya “trencada”

BARCELONA

La CUP lamenta un discurs centrat en solucions que vinguin de Madrid

BARCELONA

Puigdemont no se sent concernit per les negociacions d’ERC

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Rússia torna a bombardejar el port d’Izmaïl al Danubi, a tocar de la frontera amb Romania

barcelona

Albiach recepta “prudència” per negociar la investidura i no una “competició” entre ERC i Junts

BARCELONA

El PSC veu “decebedor i insípid” el discurs d’Aragonès

BARCELONA