Política

Sánchez convoca eleccions generals el 23 de juliol

El president del govern espanyol afirma que és una conseqüència del 28-M

“Assumeixo en primera persona els resultats”, assegura

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat per sorpresa aquest dilluns que dissol les Corts i que convoca eleccions generals el proper 23 de juliol. Ha afirmat que ha pres la decisió després dels resultats electorals del 28-M i després que el PSOE hagi perdut gran part del seu poder territorial i el PP s’hagi imposat en nombre de vots. “Assumeixo en primera persona els resultats i crec necessari donar una resposta i sotmetre el mandat democràtic a la voluntat popular”, ha dit. Sánchez ha recordat que Espanya assumirà la presidència de torn de la Comissió Europea i per tant cal “una clarificació sobre la voluntat dels espanyols, les polítiques del govern espanyol i les forces polítiques que han de liderar aquesta fase”. Aquesta tarda hi haurà un Consell de Ministres extraordinari per dissoldre les Corts i convocar oficialment els comicis. La convocatòria formal es publicarà demà al BOE. Sánchez ha fet aquest dilluns una declaració institucional després d’anunciar la decisió a Felip VI .

Fonts de Moncloa, han confirmat a l’agència ACN, que Sánchez serà el candidat del PSOE a les eleccions del 23-J. Les mateixes fonts destaquen que és un gest “valent” que implica que el president espanyol “assumeix en primera persona” els resultats del 28-M i s’implica per revertir-los a les generals.

Activitat desconvocada al Congrés

Després de l’anunci el Congrés ha desconvocat tota l’activitat prevista. En concret, han quedat desconvocades les reunions de la Mesa de la cambra baixa i de la Junta de portaveus de demà dimarts així com el ple i les comissions previstes



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

xina

La Xina i Síria anuncien una associació estratègica

barcelona

VOX proposa una llei que imposaria el castellà a les Balears

BARCELONA

Sumar proposa despenalitzar les injúries a la Corona i l’ultratge a la bandera

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Ucraïna ataca amb míssils la seu de la flota russa del mar Negre a Crimea

barcelona

El Tribunal Europeu de Drets Humans admet a tràmit el recurs dels nou condemnats per l’1-O

Barcelona

Impulsen al Parlament una comissió d’investigació sobre els policies infiltrats

Barcelona

L’impost a les emissions portuàries afectarà el 80% dels vaixells que amarrin a Barcelona

BARCELONA

Govern i PSC es reuniran el 9 d’octubre per fer seguiment de l’acord pressupostari

Barcelona
POLÍTICA

Mor als 68 anys Jaume Sabater, el primer alcalde democràtic de Portbou