Política

Sant Julià de Ramis enceta una altra via per recuperar l’espoli fet pel franquisme

Recorre a la Llei de Memòria Democràtica per recuperar els 11,3 milions en què xifra les apropiacions perpetrades pel règim al municipi

El Suprem va tombar el primer recurs del consistori

L’Ajuntament de Sant Julià de Ramis, al Gironès, ha decidit abordar una nova estratègia per recuperar els diners que van ser espoliats pel franquisme al municipi. El consistori apel·larà a la Llei de Memòria Democràtica, després que el Tribunal Suprem tombés el recurs interposat per l’ajuntament i que la batalla judicial acabés en via morta, segons informa l’ACN.

Els advocats que assessoren l’ajuntament, el bufet Delso Quintana, han trobat una escletxa a través de la normativa aprovada per l’Estat l’octubre passat. La llei fixa el termini d’un any per recopilar dades per fer una auditoria que quantifiqui els perjudicis provocats per la dictadura. L’Ajuntament encapçalat per Marc Puigtió farà constar els 136.000 euros d’espoli que tenen quantificats i també s’ofereix a vehicular les reclamacions particulars dels hereus que s’han localitzat. Al municipi, l’espoli franquista se xifra en total en 11,38 milions d’euros.

Segons explica l’advocat Antoni Quintana, quan la llei parla de béns espoliats, no tan sols inclou paper moneda, sinó també obres d’art o, fins i tot, edificis. L’advocat explica que, un cop l’auditoria sigui un fet, la Llei de Memòria Democràtica també precisa que “s’implementaran les vies possibles de reconeixement als afectats”.

A partir d’aquí, l’Ajuntament entrarà una instància davant la Subdirecció General d’Ajuda a les Víctimes de la Guerra Civil i de la Dictadura on hi farà constar els diners que el franquisme va espoliar al consistori.

“El que pretenem amb aquestes instàncies és pujar un esglaó més en tot aquest afer, que el bufet d’advocats que represento no ha oblidat mai”, subratlla Quintana. “I honestament, pensem que tard o d’hora s’arribarà a indemnitzar tota aquesta gent”, hi afegeix.

Per la seva banda, Puigtió ha explicat que, tot i que no s’han localitzat tots els hereus de la relació de diners espoliats que té l’Ajuntament, sí que se n’han trobat bastants. “Després que se’ns denegués la via judicial, i creure’ns que l’afer ja no tenia més recorregut, volem aprofitar aquesta nova oportunitat”, ha subratllat l’alcalde.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Paneque demana a Salellas canvis estructurals a Girona

GIRONA

Yolanda Díaz: “Estem molt lluny d’arribar a un acord”

barcelona
aràbia saudita

Sense justícia cinc anys després de l’assassinat de Khashoggi

barcelona
conflicte al caucas

Armènia diu que només queden a Karabakh funcionaris i un petit nombre de ciutadans

barcelona
política

Comença la reconstrucció de la casa natal d’Adolf Hitler per a convertir-la en comissaria

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Trump arriba amb els seus fills al tribunal de Nova York on se’l jutjarà per frau

barcelona
estat espanyol

El TC avala que el CGPJ no pugui fer nomenaments amb el mandat caducat

barcelona

Feijóo assistirà a la manifestació contra l’amnistia de diumenge a Barcelona

barcelona
política

Catalunya En Comú rebutja posar línies vermelles en la negociació

barcelona