Política

La CUP Nord-Oriental valora molt positivament els resultats obtinguts

Ha revalidat les majories absolutes a Celrà, Colomers, Verges i Viladamat, sumant-s’hi el municipi de Sant Jordi Desvalls

La CUP Nord-Oriental ha presentat la valoració de les passades eleccions municipals. Celebra els resultats obtinguts en bona part dels municipis on es presentava. “S’han revalidat les majories absolutes a Celrà, Colomers, Verges i Viladamat, sumant-s’hi el municipi de Sant Jordi Desvalls. S’han obtingut majories suficients per assumir les alcaldies de nous municipis com Sarrià de Ter o Cervià de Ter; o fent resultats àmpliament significatius i notables en capitals de comarca com Girona, Olot, la Bisbal d'Empordà o Farners, a més de Caldes de Malavella. Amb l’excepció de Farners, podem encapçalar governs de coalició en aquests municipis”, afirma el comunicat. “Volem destacar també, en un context de baixa participació i realitats socials d’alta complexitat, els resultats obtinguts en municipis com Salt, Blanes o Figueres. Entre molts d’altres municipis en què la irrupció de les candidatures Som Poble - CUP (AMUNT) han permès alterar les majories i pactes històrics de govern, obrint-hi escletxes per imaginar futurs diferents. Considerem aquests resultats com una confirmació de l’encert de la visió amb la que s’han afrontat no només aquestes eleccions sinó el conjunt de la feina feta i de l’aposta territorial que s’ha desplegat arreu del territori en els últims quatre anys”.

“La valoració positiva dels resultats obtinguts a les comarques nord-orientals de Catalunya tampoc pot obviar els preocupants resultats de forces polítiques d’obediència espanyola malanomenades d’esquerres ni l’entrada o augment de representació de l’extrema dreta a molts dels nostres consistoris.

És per això que continuarem treballant, com ho hem fet fins ara, per enfortir projectes municipalistes que siguin part d’un bloc ferm davant de la defensa dels drets socials i nacionals, l’emergència lingüística o l’emergència climàtica des de dins de les institucions i també formant part i impulsant projectes i plataformes cíviques i associatives en defensa dels pilars bàsics de les nostres comunitats”, conclou.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

conflicte bèl·Lic a l’est d’europa

Principi d’acord entre Varsòvia i Kíiv pel pas del gra ucraïnès

barcelona

El Consell per la República pregunta a les bases si promou el bloqueig de la investidura de Sánchez

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Els EUA preparen un nou paquet d’ajuda a Kíiv

barcelona
tensió al caucas

Armènia desafia el Kremlin i ratifica l’Estatut de Roma, que permet detenir Putin

barcelona

El Senat aprova una moció del PP contra l’amnistia

barcelona
estats units

Hunter Biden es declara no culpable de possessió il·legal d’una arma quan consumia drogues

barcelona

LA CUP insisteix que “toca referèndum o referèndum”

barcelona

Feijóo: “M’interessa molt més el que digui Puigdemont que el que digui Sánchez”

barcelona
país basc

Iturgaiz deixa la presidència del PP al País Basc

barcelona