Política

El PSC planteja liderar un govern alternatiu a Roses i ERC recorda que són la llista més votada

El PSC de Roses planteja liderar un govern alternatiu a ERC, la llista més votada i amb qui va empatar tècnicament en nombre de regidors, segons informa l’Acn. Els socialistes van aconseguir 4 regidors, els mateixos que Esquerra, tot i que aquesta formació va obtenir 120 vots més. El candidat del PSC, Josep Maria Martínez, assegura que a hores d’ara “totes les portes estan obertes” però que l’escenari que més els atrau és de “canvi”. El cap de llista d’ERC, Joan Plana, en canvi, recorda que van ser la llista més votada i això, “malgrat que la marca no està en el seu millor moment i en moltes ciutats van fer mals resultats”. En aquest sentit, Plana remarca que Esquerra va guanyar les eleccions “clarament” i que són els tenen “legitimitat per encapçalar govern”.

Les eleccions del 28-M van deixar un escenari incerts a diverses poblacions. Entre elles, Roses. ERC va aconseguir 4 regidors, els mateixos que el PSC. Junts es va quedar amb 3 –un menys que al 2019-; Lliures x Roses, amb 2, Gent del Poble, 2 més i el PP i Vox en van aconseguir un cadascun.

Amb aquest escenari i una majoria absoluta que se situa en els 9 regidors (el consistori en té 17 en total) caldran pactes. Esquerra deixa clar que la seva voluntat és liderar el govern i creu que és la llista que està “legitimada” per fer-ho. A més, Plana diu que cal analitzar els resultats en clau de país i que “l’electorat ha donat un toc d’atenció als partits sobiranistes i els ha dit que les picabaralles són dolentes per a tothom”. En aquest sentit, creu que “cal recollir el missatge i saber-lo entendre, fent un exercici d’autocrítica i intentar reconduir-ho”.

Per la seva banda, els socialistes també se senten legitimats per formar un govern alternatiu. Malgrat tenir menys vots, han aconseguit els mateixos regidors que la llista més votada i, tot i que tots els escenaris són possibles, la seva prioritat és formar govern.

Vox està exclòs de totes les travesses i, d’entrada, tampoc es plantegen comptar amb el PP. I d’entrada prioritzarien un pacte a tres. Això, necessàriament, inclouria Junts i o bé Lliures per Roses o bé Gent del Poble, amb qui sumarien els 9 regidors necessaris. ERC, en canvi, no posa noms als possibles acords i insisteix que cal saber “llegir els resultats”.

A Castelló, tots els escenaris continuen oberts i les negociacions continuen a diverses bandes. Igual que a Llançà, on la prioritat de la cap de llista de Junts, Núria Escapanter, guanyadora de les eleccions, vol prioritzar un “fort i estable”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Rufián: “L’amnistia no és el final, és el retorn a la política”

barcelona
debat d’investidura

Nogueras reivindica que des que JxCat “és a l’equació” per investir Sánchez “res ha tornat a ser igual”

barcelona

El govern replica a Junts que Aragonès “parla en nom del conjunt de la ciutadania”

BARCELONA
estats units

Biden s’uneix a uns piquets del sector del motor

barcelona
Política

L’adeu de Joan Pou, exalcalde de Maià de Montcal

llengua

Un relator de l’ONU apunta que denegar l’oficialitat al català és “una forma de discriminació” en dret internacional

barcelona

Puigdemont, Ponsatí i Comín demanen que es recusi Llarena per qüestionar l’amnistia

BARCELONA

Sumar opta per la portaveu del Congrés en lloc de Yolanda Díaz

barcelona

ERC i Trias x Barcelona porten una proposició a favor de l’amnistia al ple municipal

BARCELONA