Política

parlament europeu

L’Eurocambra accepta ajornar al setembre el discurs al ple per l’inici de la presidència que havia demanat Sánchez

El president del govern espanyol ha fet la demanda per evitar que coincideixi amb la campanya electoral

L’Eurocambra ha acceptat la petició del president del govern espanyol, Pedro Sánchez, d’ajornar al setembre el discurs que estava previst que fes al ple del juliol amb motiu de la presidència espanyola del Consell de la UE.

Sánchez ha fet arribar aquest divendres la petició formal a la presidenta de la cambra, Roberta Metsola, per evitar que el discurs al ple coincideixi amb la campanya electoral i un portaveu de la presidenta ha confirmat que s’acceptarà.

La intervenció de Sánchez al ple inicialment prevista al juliol, mes en què comença la presidència espanyola, és el tradicional discurs que els caps d’estat i de govern fan quan el seu país assumeix la presidència rotatòria del Consell de la UE per explicar les seves prioritats.

L’executiu espanyol ha apuntat que va fer arribar la petició al Parlament Europeu dimecres, un dia després de l’anunci de l’avançament electoral. Ara bé, la comunicació de la decisió per part del govern espanyol ha arribat poc després que s’hagi fet pública una carta del líder del Partit Popular Europeu, Manfred Weber, que demanava Metsola ajornar la intervenció de Sánchez.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

La UdG denuncia al jutjat la infiltració policial

GIRONA

ERC dona per feta l’amnistia i avisa que vol el referèndum

BARCELONA
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Rússia llança una nova onada massiva de drons i míssils contra els ports d’Odessa

barcelona

Sánchez reivindica la decisió de permetre l’ús de les llengües cooficials al Congrés

Barcelona

Feijóo s’estrena a la tribuna del Congrés en una investidura sense suports garantits

Barcelona

Gamarra nega que el PP apel·li al transfuguisme

Barcelona
grècia

Un empresari i extreballador de Goldman Sachs s’imposa a les primàries de Syriza

barcelona

Aragonès i el PSOE veuen “l’odi” del PP darrera la manifestació de Madrid

barcelona

Asens avisa que posar ara l’autodeterminació sobre la taula “dificulta” un acord

Barcelona