Política

israel

Collboni aixeca la suspensió de les relacions amb Tel-Aviv que havia decretat Colau

El govern socialista diu que el compromís amb Palestina és “inequívoc” i l’alcalde hi viatjarà abans que acabi l’any

L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha deixat sense efecte la suspensió temporal de les relacions amb Tel-Aviv que havia decretat Ada Colau com a alcaldessa abans d’acabar el mandat.

Així ho ha anunciat Pau Solanilla, comissionat de Relacions Internacionals i Promoció de la Ciutat. Segons ha explicat Solanilla, Collboni ha signat aquest divendres un decret d’alcaldia que aixeca la suspensió. La decisió, ha dit, s’ha pres per “endreçar” el posicionament de Barcelona, una ciutat que és “pont i diàleg” amb totes les ciutats de la Mediterrània i el món.

El comissionat ha assegurat que Tel-Aviv representa “el millor dels valors progressistes” d’Israel i ha assenyalat, alhora, que el compromís de Barcelona amb Palestina és “inequívoc”. De fet, ha anunciat que el primer viatge de Collboni com a alcalde fora d’Europa serà a Palestina, on preveu anar abans que acabi l’any.

En aquest context, ha afegit, i en tant que Barcelona exerceix també de “capital de la Mediterrània”, la ciutat ha d’estar en disposició de poder parlar amb tots els actors de la zona, entre ells Tel-Aviv, que ha considerat “indispensable” per a aquest diàleg.

Suport a Palestina

En paral·lel, Solanilla ha volgut deixar clar que aquest canvi de posicionament pel que fa a les relacions amb Tel-Aviv no va en detriment del suport de la capital catalana a Palestina, “tot el contrari”. I ha recordat, per exemple, que Barcelona manté actius una desena de projectes de col·laboració amb el poble palestí.

Alhora ha subratllat que la “voluntat política s’expressa amb fets” i per això ha anunciat que l’alcalde Collboni farà el primer viatge internacional fora d’Europa a Palestina on, ha subratllat, només han viatjat els alcaldes socialistes Pasqual Maragall i Joan Clos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El PP vol obligar el govern espanyol a informar sobre la reunió amb Junts

barcelona

L’ANC crea un grup de treball per impulsar la llista cívica

barcelona

Discreció en la reunió entre PSOE i Junts a Suïssa

barcelona
Rússia

Batudes policials a Moscou en clubs LGTBI

Barcelona
Guerra a l’Est d’Europa

Preocupació a Ucraïna per la seguretat nuclear a Zaporíjia

Barcelona
Emirats Àrabs Units

Els Estats Units prometen 3.000 milions de dòlars al Fons Verd del Clima

Barcelona

Junqueras treu pit de la “feina prèvia” d’ERC per assolir l’amnistia

barcelona
Guerra al Pròxim Orient

Israel confirma la mort de cinc ostatges retinguts a Gaza

Barcelona

Els atacs d’Israel causen més de 200 morts en 24 hores des de la fi de la treva

barcelona