Política

debat de política general

Comuns també retreu a ERC que governi fent equilibris a totes bandes

Albiach l’acusa de portar tres anys anunciant plans que no es culminen perquè l’obra de govern és “pràcticament inexistent”

La presidenta del grup parlamentari d’En Comú Podem, Jéssica Albiach, acusa al president Aragonès de portar tres anys “fent equilibris a totes bandes” per governar però sense apostar per un acord estable de legislatura, un retret semblant al que li havia fet alguna hora abans el líder de l’oposició, el socialista Salvador Illa. Segons Albiach, el president vol “vendre una obra de govern pràcticament inexistent” i anunciar plans que no culminen: “Res s’acaba”. Considera que l’executiu d’ERC està intentant acabar una legislatura de “tràmit”, que “abarca molt en la retòrica i poc en la pràctica” i li ha recordat que gairebé tots els grups han diagnosticat una manca de “rumb clar” de l’executiu.

Albiach li ha demanat a Aragonès que demostri “que té sentit acabar bé la legislatura” que, segons ella, va començar malament pel pacte amb Junts. Com havia fet el PSC, Albiach ha avisat Aragonès que ha de posar tots els esforços per pactar amb els grups parlamentaris una agenda catalana per portar a Madrid, sigui l’amnistia, sigui el traspàs de Rodalies, però també a Catalunya, on creu que només amb una pacte nacional es podrà afrontar, per exemple, la “crisi educativa, sistèmica”

Per altra banda, la líder parlamentària d’En Comú Podem confia que hi haurà amnistia però adverteix al president, a ERC i Junts que “seria bo no donar les coses per fetes, no parlar en nom dels altres i no convertir les negociacions ni en una cursa ni en una competició”. Al PSOE li demana “valentia” per defensar i practicar la plurinacionalitat de l’Estat espanyol però també per garantir els drets i la justícia social.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
L’anàlisi

El conflicte permanent

Economista i politòleg
Memòria democràtica

Els quaderns Parera

Terrassa
Política

Un desordre de mal explicar

girona

El PP vol obligar el govern espanyol a informar sobre la reunió amb Junts

barcelona

L’ANC crea un grup de treball per impulsar la llista cívica

barcelona

El salvadorenc Francisco Galindo Vélez serà el verificador en les reunions de Junts i PSOE

barcelona
Rússia

Batudes policials a Moscou en clubs LGTBI

Barcelona
Guerra a l’Est d’Europa

Preocupació a Ucraïna per la seguretat nuclear a Zaporíjia

Barcelona
Emirats Àrabs Units

Els Estats Units prometen 3.000 milions de dòlars al Fons Verd del Clima

Barcelona