Política
Carles Puigdemont fa una crida a la mobilització per l’1-O
L’expresident diu que fa sis anys que “defensa amb fermesa” el referèndum mentre d’altres voldrien que passés pàgina
L’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont ha fet una crida a les xarxes socials per mobilitzar els seus seguidors de cara a les manifestacions de demà amb motiu de la commemoració del sisè aniversari del referèndum de l’1-O. El president a l’exili afirma que no vol “passar pàgina” sobre la votació i que durant aquest temps ha defensat amb fermesa el referèndum.
“N’hi ha que voldrien que ens n’oblidéssim, que ho deixéssim estar i passéssim pàgina. No és el nostre cas ni el de molts de vosaltres. I això ho hem de demostrar també demà a la plaça Catalunya de Barcelona, per defensar aquella victòria”, ha dit en un vídeo penjat a les xarxes socials. Puigdemont reclama als seus seguidors que pressionin coincidint amb les negociacions per a la investidura del president en funcions del govern estatal, Pedro Sánchez, i amb la possibilitat d’obrir negociacions per a un eventual referèndum damunt la taula. En aquest sentit, ERC i Junts van redoblar ahir la pressió sobre Sánchez en aprovar al Parlament una proposta de resolució per supeditar la investidura del líder socialista a que es fixin les condicions per a la celebració d’un referèndum.
Puigdemont recorda que l’1 d’octubre es va decidir “que aquell era el nostre destí, la voluntat majoritària del poble de Catalunya, i tot allò que fem ha de servir a aquest propòsit”.