Política

Eslovàquia

Els progressistes esperen que el futur govern no abandoni Ucraïna

Michal Simecka, dirigent del partit Eslovàquia Progressista (PS), principal rival del socialdemòcrata Smer, de Robert Fico, ha expressat la seva esperança de que “el futur executiu segueixi amb l’actual suport del país a Ucraïna”. Simecka ha fet aquestes declaracions al migdia, segons recull EFE, després d’haver exercit el seu dret a vot, en un col·legi electoral de Bratislava, acompanyat de la seva dona i la seva filla.

“No hem de donar per suposat que tenim democràcia. L’enfortim acudint a votar”, va instar Simecka, que actualment ocupa el càrrec de vicepresident del Parlament Europeu. El polític de centre esquerra va augurar que el resultats s’esperen “ajustats”, per la qual cosa, “cada vot és important”.

El seu partit, amb un discurs europeista i fugint de polèmiques, va aconseguir situar-se en la segona posició de les enquestes, amb un 16% de la intenció de vot, per darrera d’Smer, que les lidera amb un 21%.

La seva capacitat de formar govern dependrà, segons els analistes, de la posició que adopti el tercer partit en aquests sondejos, el socialdemòcrata La veu (Hlas), de l’ex primer ministre Petr Pellegrini, i de si alguns dels petits partits aconsegueixen superar el 5% dels vots, percentatge mínim necessari per obtenir escons.

Simecka, de 39 anys, considera que la campanya electoral ha estat “agressiva i algunes vegades bruta, plena de desinformacions”, però ha afegit que el seu propi partit l’havia fet “de manera positiva”.

Prioritats

Els gairebé 6.000 col·legis electorals estaran oberts fins a les 20 hores GMT (22h a Catalunya), tot i que la moratòria electoral per publicar sondejos a peu d’urna s’allargarà una hora més degut als problemes de seguretat esdevinguts en el col·legi on ha votat la presidenta del país, Zuzana Caputova, abans del migdia, motiu pel qual ha estat clausurat durant 40 minuts.

“Una de les tasques més importants del futur executiu serà intentar la més gran reconciliació en la societat, ja que la concòrdia i cohesió d’aquesta són molt més importants i transcendeixen l’horitzó de les eleccions”, ha afirmat la presidenta Caputova després d’haver votat al municipi de Pezinok, al nord de Bratislava.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Ataquen un buc militar dels EUA i diversos vaixells mercants al Mar Roig

barcelona
Dubai

Els experts alerten de la inevitabilitat de superar els 1,5 graus d’escalfament global

Barcelona

Puigdemont critica el PP per associar el pacte “amb l’enemic” a un “acte de feblesa, covardia o traïció”

barcelona

Feijóo defineix el verificador de Junts i PSOE com a “ciutadà del Salvador expert en guerrilles”

barcelona

Qui és Francisco Galindo Vélez, el verificador de Junts i PSOE?

barcelona

Almenys quatre morts en una explosió durant una missa a les Filipines

Barcelona
Guerra al Pròxim Orient

S’intensifiquen els atacs israelians al sud de Gaza

Barcelona

Un turista mort i dues persones ferides en un atac a París que s’investiga com un atemptat terrorista

barcelona
L’anàlisi

El conflicte permanent

Economista i politòleg