Política

país basc

Iturgaiz deixa la presidència del PP al País Basc

Assegura que ha arribat el moment de “donar el relleu” i que una altra persona lideri la formació

L’exdiputat general d’Àlaba Javier de Andrés es perfila com a nou cap de files del partit

Carlos Iturgaiz no continuarà al capdavant del PP en el País Basc després de tres anys en el càrrec. Així ho ha admès aquest dimarts en una entrevista a Onda Vasca, durant la qual ha presentat la decisió com una renúncia voluntària, de la qual, però n’havia parlat amb el president del partit a àmbit estatal, Alberto Núñez Feijóo. S’obre així la cursa per elegir el nou líder del PP en el País Basc i futur candidat a lehendakari. Ha arribat el moment de “donar el relleu” i que una altra persona lideri la formació ha dit Iturgaiz, que en l’entrevista ha avançat que aquest dimecres es reunirà d’urgència amb la Junta Directiva del PP en el País Basc per convocar l’esperat congrés extraordinari, pendent des del 2017, en el qual es nomenarà el seu substitut. Totes les travesses apunten a l’exdiputat general d’Àlaba Javier de Andrés.

A banda del País Basc, en el principal partit de la dreta espanyola hi ha tres altres congressos pendents de celebrar: el de Catalunya, Astúries i La Rioja.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ALemanya

Scholz, davant la “remuntada impossible” d’una socialdemocràcia envellida en només dos anys

Berlín
Pròxim Orient
Conflicte bèl·lic

La crueltat de l’ofensiva israeliana, en augment

tel-Aviv
JOAN-RAMON GONZÁLEZ, MARC MACIÀ I FERRAN DALMAU
AUTORS DE ‘VALLMANYA, EL PARADÍS PERDUT DE FRANCESC MACIÀ’

“Macià planificava l’agenda presidencial a la casa de Vallmanya”

Lleida
opinió

DH: posar les persones al centre

Director adjunt de la Fundació Pere Tarrés
Dinamarca

Dinamarca prohibeix la crema d’exemplars de l’Alcorà

barcelona
estat espanyol

El Suprem obliga Eroski a indemnitzar Cristina Cifuentes per la filtració del vídeo de les cremes

barcelona
regne unit

El Regne Unit acusa Rússia de ciberespionatge a polítics i mitjans britànics

barcelona
POLÍTICA

Mor als 79 anys l’històric alcalde de Vilaür Narcís Sabrí

Iceta deixa l’acte de diputat per ser ambaixador de la Unesco

Barcelona