El PSC reclama “la resta de veus” a la taula de diàleg
La portaveu al Parlament, Alícia Romero, considera un error que Aragonès només hi vulgui incorporar les formacions independentistes
La portaveu del PSC al Parlament, Alícia Romero, ha replicat al president de la Generalitat, Pere Aragonès, que és un “error” voler incorporar només els partits independentistes a la taula de diàleg amb el govern espanyol. “I la resta de veus?”, ha preguntat en una entrevista a TV3. D’aquesta manera ha respost a Aragonès, que en l’entrevista d’ahir a la nit, va convidar Junts i CUP a participar de la taula de diàleg entre governs. La portaveu dels socialistes catalans ha afirmat que els sap greu que Aragonès “confongui constantment el govern amb els partits”.
Preguntada pel fet que en les negociacions per a la investidura de Sánchez s’hagin pactat tres taules de diàleg diferents, Romero ha respost que “si es necessiten tres taules, doncs tres taules”. I ha constatat que la divisió de l’independentisme fa que no puguin seure a la mateixa taula.
Junts va emetre un comunicat anit recordant que “va ser vetat” per part del president Aragonès a formar part de la taula de diàleg. I afegia que va ser una de les raons de la sortida del govern de la Generalitat, juntament amb la falta d’una estratègia coordinada de l’independentisme i la unitat d’acció a Madrid.
La formació considera “improductiva l’estratègia del diàleg i ha apostat per la negociació bilateral i amb un mecanisme de verificació internacional”, com el que ara ha acceptat el PSOE, conclouen en el comunicat.
D’altra banda, preguntada pel fet que el PSC tingui només un ministre en el nou govern de Pedro Sánchez, Romero ha defensat que és “molt evident” la influència que té el PSC independentment del número de ministres que hi hagi a l’executiu espanyol.