Política

unió europea

Els països de la UE volen baixar l’edat de conduir a 17 anys, si es fa acompanyat

Els països de la Unió Europea han acordat aquest dilluns que es puguin començar a conduir cotxes des dels 17 anys, sempre que es faci acompanyat d’un major de 24 que tingui el carnet des d’almenys cinc anys, per bé que la normativa definitiva encara haurà de negociar-se amb el Parlament Europeu.

La mesura, que van pactar els ministres de transport de la UE durant una reunió a Brussel·les, prohibeix que qui faci d’acompanyant hagi perdut el seu permís de conduir en els cinc anys previs.

A més, preveu que només es pugui conduir un vehicle amb 17 anys en el mateix país que ha emès el permís de conduir i no en la resta d’estats membres.

Camions

D’altra banda, els ministres també han estat d’acord a rebaixar l’edat de conducció de camions a 18 anys, des dels 21 actuals, encara que amb diverses excepcions.

Aquesta mesura només afectaria la conducció de camions de bombers, els utilitzats per al manteniment de l’ordre públic i els que se sotmetin a proves en carretera per a la seva reparació o manteniment.

Els ministres també s’han alineat amb la proposta de la Comissió Europea perquè la retirada del permís de conduir en un estat membre impliqui automàticament que aquesta persona no pugui conduir en cap país de la Unió Europea.

Actualment, aquesta legislació només cobreix infraccions com a excés de velocitat o conducció sota els efectes de les drogues, i Brussel·les vol que s’estengui també a casos de conducció sense mantenir distància de seguretat, avançament perillós, conducció en sentit contrari o usar vehicles sobrecarregats. Els països, per part seva, van afegir delictes com l’incompliment de les restriccions d’accés de vehicles o de les normes en un pas a nivell ferroviari, així com casos d’atropellament i fugida.

Autobusos

Els ministres de Transport també han acordat un enfocament comú sobre l’actualització de les normes sobre els temps de descans dels conductors professionals que realitzen transports ocasionals de passatgers, com a autobusos turístics.

En línies generals, els Vint-i-set van adoptar els suggeriments de la proposta inicial de la Comissió Europea en la revisió del reglament, però van advocar perquè es permeti substituir el període de descans mínim requerit de 45 minuts per descansos d’almenys 15 minuts cadascun (agregant almenys 45 minuts), repartits en el període de conducció de 4,5 hores, sempre que el temps total de conducció acumulat per a aquest dia no hagi superat les 7 hores.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

anàlisi

De les Açores als trens de Madrid

Periodista

Per què no frenen Hard Rock

barcelona

Superdimarts: el test decisiu

Los Angeles
Martxelo Otamendi
periodista

“Molta gent va obrir els ulls a les mentides dels mitjans l’11-M”

barcelona
estat espanyol

La gran mentida

BANYOLES
La llei d’amnistia és a tocar, a dos dies de l’hora límit
política

La llei d’amnistia és a tocar, a dos dies de l’hora límit

madrid
estat espanyol

El jutge concedeix el tercer grau a l’extresorer del PP Luis Bárcenas

barcelona
estat espanyol

La Fiscalia Europea investigarà la compra de mascaretes

barcelona

ERC exigeix explicacions per la renúncia al projecte de la biblioteca

arbúcies