Política

Ampliar la T-Jove fins als 30 anys i completar el traspàs de Rodalies

El pla de legislatura inclou acabar el desplegament de la xarxa de bus Exprés.cat i crear una xarxa de busos ràpids

El Govern aposta per ampliar la T-Jove fins als 30 anys, actualment limitada als 25. Aquesta és una de les mesures incloses en la llista d’actuacions en matèria d’infraestructures aprovades aquest dimarts pel consell executiu, i que també inclou reivindicacions històriques de la Generalitat com el traspàs de tots els aeroports, ports, transport ferroviari i xarxa viària de l’Estat a Catalunya. El Govern vol “completar” aquesta legislatura el traspàs de Rodalies i gestionar-les “segons el model FGC”, i aposta per posar en marxa un servei d’alta velocitat que uneixi les capitals catalanes i els aeroports de Girona, El Prat i Reus.

També es preveu digitalitzar les infraestructures per “adaptar-les a les noves realitats” i el desplegament definitiu de la T-Mobilitat.

Pel que fa al transport en bus, el Govern vol completar el desplegament de la Xarxa Exprés.cat i crear la nova Xarxa BRCAT, de busos ràpids, per connectar les diverses xarxes de transport existents a les principals zones urbanes. A més, també es preveu “ampliar la xarxa de transport públic de tots els operadors ferroviaris” per aconseguir un augment de les freqüències i la millora de la intermodalitat.

En infraestructures concretes, el Govern vol veure enllestida aquesta legislatura la posada en marxa d’un servei de transport públic entre les dues terminals de l’aeroport i Barcelona, l’R-Aeroport, que preveu que operi FGC. També s’inclou en el pla el tramvia entre Cambrils i Vila-Seca, continuar els estudis per la seva prolongació fins a Tarragona i Reus, i la represa de les obres del tram central de l’L9 i L’10 del metro de Barcelona.

Altres projectes inclosos en el pla de legislatura són la unió de les xarxes del Vallès i el Llobregat de FGC amb les obres de perllongament de l’L8 entre Plaça Espanya i Gràcia, i la millora de la qualitat del servei de la xarxa Llobregat-Bages-Anoia. També s’han d’iniciar les obres d’integració urbana de la línia a Manresa i Igualada.

El Govern promourà l’estudi de la construcció de nous corredors ferroviaris en l’àmbit metropolità i estendrà els serveis de transport a demanda a les zones de baixa densitat de població.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

política

Aragonès “celebra” que Puigdemont posi “ara” en valor una taula entre governs

barcelona

Entitats ecologistes insten el PSC, ERC i Junts a renunciar als macroprojectes turístics

barcelona
política

Barcelona donarà suport a la creació d’un estat palestí

barcelona
política

Puigdemont proposa la cancel·lació del deute amb l’Estat

barcelona
Estat espanyol

Hazte Oír presenta una altra querella contra Begoña Gómez

Barcelona
política

Illa descarta fer “un Collboni” i ser investit amb els vots del PP

barcelona
política

El PSC es dispara en l’enquesta del CEO i ERC i Junts es disputen el segon lloc

barcelona
GIRONA

La CUP proposa més habitatge públic per ajudar els joves a emancipar-se

GIRONA
guerra a Europa

La corrupció torna a sacsejar el govern ucraïnès

barcelona