Administracions

La reforma de l’entrada a Roses vol potenciar el passeig de vianants

Afecta l’avinguda de Rhode entre la rotonda del càmping Joncar Mar i la de l’oficina de turisme

El ple rosinc acaba de validar el projecte

El projecte de reforma de l’accés al nucli de Roses per l’avinguda de Rhode va ser validat en l’últim ple municipal. L’objectiu de la reforma és potenciar el passeig de vianants incorporant arbrat i nou enllumenat, ordenant la calçada i uniformitzant voreres per millorar la qualitat urbana de l’entrada al municipi.

La millora portarà l’eixamplament d’un tram de la vorera del costat mar i la reorganització de la circulació i de l’aparcament de vehicles. Es vol reordenar l’entrada al municipi en benefici dels vianants mantenint alhora la disposició de places d’aparcament i aprofitant la realització de les obres per millorar el sistema de drenatge d’aquest sector. El tram inclòs en el projecte és el vessant mar de l’avinguda de Rhode, entre la rotonda del càmping Joncar Mar i la rotonda de l’oficina de turisme, amb una superfície total de 12.000 metres quadrats i un pressupost total per fer els treballs de 733.000 euros.

El projecte preveu la substitució de l’aparcament en bateria del costat de la Ciutadella per un aparcament lineal amb capacitat per a 45 places, mentre que al costat mar en disposarà de 22 més. Es donarà continuïtat al carril bici fins al passeig marítim a través del carrer Caravel·la Santa Maria i a partir del carrer d’Anselm Turmeda s’adaptarà la geometria dels carrils de circulació per adaptar-los progressivament a la nova vorera projectada, que tindrà una amplada d’entre 1,50 i 3,5 metres, depenent del tram. També es millorarà el drenatge per a la recollida d’aigües pluvials, es dotarà d’arbrat i vegetació arbustiva la nova vorera i se substituirà tot l’enllumenat públic del costat mar amb noves columnes cilíndriques i sistemes tipus LED de baix consum.

Actualment, el tram que es reformarà alterna diferents espais i usos amb un tram de carril bici de doble sentit, franges d’aparcament en bateria i lineal, guals, parades d’autobús i la calçada de circulació de vehicles amb dos carrils d’entrada i un de sortida. La voluntat del govern rosinc és la d’homogeneïtzar tota aquesta àrea i de dotar d’una major amplada la vorera de costat de mar, fent que els carrils centrals de circulació quedin flanquejats per àrees per a vianants a tots dos costats. L’adjacent a la Ciutadella, ja existent com a àrea per a vianants àmplia.

La regidora d’Urbanisme de Roses, Sílvia Ripoll, destaca perquè s’ha triat aquesta opció de les tres presentades per l’equip redactor del projecte. “La proposta aprovada dona solucions coherents als diversos usos, fent-los perfectament compatibles amb l’ampliació de la vorera i la millora de la qualitat i de la seguretat dels vianants que persegueix el projecte”, assegura. L’opció escollida permet mantenir i optimitzar l’estacionament de vehicles en un sector de la població amb una gran demanda d’aparcament per la seva proximitat al centre i a la platja, i també permet donar continuïtat al carril bici amb un recorregut segur per als ciclistes sense haver d’ocupar la sortida de vehicles dels nombrosos guals existents al costat de mar de l’avinguda.

LA XIFRA

733.000
euros.
Aquest és el cost que tindrà la reforma de l’entrada a Roses.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El Mobile multiplica per 10 les reserves d’hotel respecte al 2020

barcelona

L’oposició reclama un pla de mobilitat per solucionar l’aparcament a Palamós

palamós

La covid ha accentuat les desigualtats de gènere

BARCELONA
ROSER MARTÍ-CID
Presidenta Codinucat

“La gent diu que sap què vol dir menjar bé, però no és així”

Barcelona

Front comú territorial per potenciar l’aeroport

girona

El RACC vol menys radars dels previstos a Barcelona

barcelona

Platja d’Aro facilita al comerç la venda virtual

CASTELL-PLATJA D’ARO

La Diputació de Girona, en contra de la pedrera d’Osor

GIRONA

Enllestit el carril bici de Palafrugell a Calella i Llafranc

PALAFRUGELL