Administracions

castell i platja d’aro i s’agaró

Aposta per potenciar els serveis viaris al gran eix central

L’Ajuntament de Castell i Platja d’Aro i s’Agaró descarta convertir el corredor comercial central, l’avinguda s’Agaró –entre l’avinguda de Castell d’Aro i el carrer Juli Garreta–, en zona de vianants o plataforma única. Les accions que s’ha fet han estat encaminades en un sentit totalment contrari: millorar la fluïdesa de la circulació de vehicles, amb la retirada de les places d’aparcament i, a la vegada, dur a terme la reconversió d’aquestes places en zona de càrrega i descàrrega. El concepte de plataforma única s’ha descartat, de moment, perquè no es pot tornar a posar sobre la taula fins que no s’hagi millorat la circulació pel municipi. Ara mateix, l’avinguda de s’Agaró és la gran artèria i la resta de carrers, més secundaris i petits, no podrien absorbir el trànsit que hi deixa de passar. El concepte de plataforma única es va experimentar durant el confinament.

Millorar els serveis viaris

L’alcalde, Maurici Jiménez, explica que el que s’ha fet ha estat optar per treure la zona blava d’aparcament i potenciar les zones de càrrega i descàrrega, però en cap cas prohibir el trànsit rodat de vehicles. “Convertir els aparcaments en zona de càrrega i descàrrega ha facilitat molt la gestió del teixit comercial i gastronòmic d’aquesta zona”, destaca Jiménez, i hi afegeix: “Hi ha un altre punt important, que molta gent no ha tingut en compte, que és que al llarg del dia les cues que es formaven quan els cotxes s’esperaven per estacionar, ara no es produeixen. La fluïdesa de l’avinguda de s’Agaró ha millorat molt, i això és molt rellevant.” També s’han posat zones amb arbrat amb jardineres i s’han ampliat els aparcaments de bicicletes, per a una mobilitat més sostenible.

Darrere el centre

Un altre punt que s’ha millorat ha estat el carrer Fleming, que ressegueix l’aparcament de la plaça d’Europa, i que va paral·lel a l’avinguda de s’Agaró. En aquest espai també s’ha seguit el mateix criteri i s’han tret les places d’aparcament. A diferència de l’avinguda principal, s’ha reordenat urbanísticament, amb l’ampliació de la vorera. L’objectiu ha estat ordenar la part del darrere de les galeries comercials, que hi ha en aquest sector i que constitueixen un dels atractius de la població, ja que van sorgir amb els primers moments del turisme.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Els autocars turístics, sota terra

Barcelona
La monarquia

Bestiari il·lustrat

GIRONA

Busquen fons de l’Estat per pagar les sentències del personal

girona
La crònica

Els triangles que dibuixaria Maria Antònia Canals

BADALONA

Mig centenar d’usuaris de Can Bofí Vell de Badalona, condemnats a tornar al carrer

BADALONA

Èxit del concert de celebració dels 25 anys de Girona Centre Eix Comercial

girona

La justícia també tomba la superilla de Compte Borrell

Barcelona
salut

Anuncien que el nou hospital de Calella estarà fet el 2030

calella

Èxit de vendes el primer dia de l’Expocasió

fornells de la selva