Administracions

castell i platja d’aro i s’agaró

Aposta per potenciar els serveis viaris al gran eix central

L’Ajuntament de Castell i Platja d’Aro i s’Agaró descarta convertir el corredor comercial central, l’avinguda s’Agaró –entre l’avinguda de Castell d’Aro i el carrer Juli Garreta–, en zona de vianants o plataforma única. Les accions que s’ha fet han estat encaminades en un sentit totalment contrari: millorar la fluïdesa de la circulació de vehicles, amb la retirada de les places d’aparcament i, a la vegada, dur a terme la reconversió d’aquestes places en zona de càrrega i descàrrega. El concepte de plataforma única s’ha descartat, de moment, perquè no es pot tornar a posar sobre la taula fins que no s’hagi millorat la circulació pel municipi. Ara mateix, l’avinguda de s’Agaró és la gran artèria i la resta de carrers, més secundaris i petits, no podrien absorbir el trànsit que hi deixa de passar. El concepte de plataforma única es va experimentar durant el confinament.

Millorar els serveis viaris

L’alcalde, Maurici Jiménez, explica que el que s’ha fet ha estat optar per treure la zona blava d’aparcament i potenciar les zones de càrrega i descàrrega, però en cap cas prohibir el trànsit rodat de vehicles. “Convertir els aparcaments en zona de càrrega i descàrrega ha facilitat molt la gestió del teixit comercial i gastronòmic d’aquesta zona”, destaca Jiménez, i hi afegeix: “Hi ha un altre punt important, que molta gent no ha tingut en compte, que és que al llarg del dia les cues que es formaven quan els cotxes s’esperaven per estacionar, ara no es produeixen. La fluïdesa de l’avinguda de s’Agaró ha millorat molt, i això és molt rellevant.” També s’han posat zones amb arbrat amb jardineres i s’han ampliat els aparcaments de bicicletes, per a una mobilitat més sostenible.

Darrere el centre

Un altre punt que s’ha millorat ha estat el carrer Fleming, que ressegueix l’aparcament de la plaça d’Europa, i que va paral·lel a l’avinguda de s’Agaró. En aquest espai també s’ha seguit el mateix criteri i s’han tret les places d’aparcament. A diferència de l’avinguda principal, s’ha reordenat urbanísticament, amb l’ampliació de la vorera. L’objectiu ha estat ordenar la part del darrere de les galeries comercials, que hi ha en aquest sector i que constitueixen un dels atractius de la població, ja que van sorgir amb els primers moments del turisme.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

GIRONA

Convoquen per demà una protesta antimonàrquica a la seu de la FPdGi

GIRONA
societat

Els veïns de l’edifici Venus qualifiquen de “xantatge” que per ser reallotjats hagin de retirar les demandes

Sant Adrià de Besòs
SOCIETAT

La Fiscalia demana exculpar els policies que van lesionar l’ull de Roger Español

BARCELONA
BREDA

Inauguren el projecte Reflex, que fomenta el desenvolupament sostenible

BREDA
Canvi climàtic

La temperatura global superarà el límit dels Acords de París aquest lustre

Barcelona

Comencen les obres del nou CAP

Hostalric
societat

L’Ajuntament recula i La Revisteria es podrà instal·lar al Born

Barcelona
URBANISME

El GEPEC i la Plataforma Lotte No presenten al·legacions al POUM

Mont-roig del Camp
societat

El bisbe de Girona es reincorpora al Bisbat després de passar la covid

girona