Administracions

Reclamen millores laborals al Consorci d’Acció social de la Garrotxa

Les treballadores alerten que la seva situació s’ha agreujat amb la COVID, l’empitjorament de situació econòmica i social i la complexitat dels casos que tracten

Les treballadores del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa denuncien, en un comunicat que té el suport dels treballadors del Consell Comarcal de la Garrotxa i del consorci Sigma, que la situació economicosocial, la COVID i la complexitat i augment dels casos arribats a l’organisme (un 70,3% d’augment d’expedients els darrers 10 anys) han generat un desequilibri entre la responsabilitat que se’ls delega com a professionals de l’administració pública i la retribució econòmica, així com la pressió i l’augment de dificultats per gestionar demandes rebudes amb el personal actual. “Arreu del territori, el Consorci d’Acció Social de la Garrotxa és reconegut com a pioner en serveis socials dins de l’administració pública, en canvi, no veiem una correlació en el reconeixement de les professionals que la conformen”, recriminen. A més, recorden que l’estatut dels treballadors públics estableix que les administracions estructuren la seva organització mitjançant les relacions de llocs de treball o altres instruments organitzatius similars. “L’obligació d’elaborar una Representació legal dels treballadors i de publicar el document, per tant no prové de la normativa de transparència, sinó que ja figura prèviament en la normativa de règim local i de funció pública, que estableixen l’obligació d’elaborar-la i que la qualifiquen de pública”, diuen i denuncien que al Consorci aquesta relació de llocs de treball és inexistent, tot i que informen que s’està elaborant però no dins dels terminis pactats. “Darrerament, aquests fets estan repercutint a les condicions laborals de les treballadores del Consorci i a les persones que atenem donat que hi ha molta rotació de professionals per insatisfacció en les retribucions que no s’equiparen a la resta de territoris; molta dificultat de cobrir les vacants dels llocs de treball per baixes laborals o voluntàries que de vegades ni es cobreixen, bé per la durada de la baixa o bé per la durada excessiva dels tràmits administratius pel procés de substitució; molta dificultat per generar borses per cobrir vacants”, indiquen. I hi afegeixen “Hi ha també un nombrós augment de la sol·licitud de compatibilitat laboral de les treballadores i hores de més en el nostre horari laboral per poder donar cobertura a les tasques encomanades que no són retribuïdes”.

Per tot això, exigeixen que l’empresa contractada que acabi la Representació legal dels Treballadors, que s’incrementi el pressupost municipal del 2024 per a una millora econòmica en totes les categories laborals, que s’inclogui en les formacions i el contracte amb l’empresa de riscos laborals mesures de riscos laborals psicosocials que actualment són motiu de baixes de professionals i que la situació economicosocial global ha agreujat i que s’estableixi una mesura per la retribució de les hores extres justificades quan hi hagi una sobrecàrrega de feina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
salut

Les residències seran ateses pels CAP

barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

El cel estarà mig o molt ennuvolat

Barcelona

Salut rectifica i les Garrigues tindrà servei de radiologia

barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat

Barcelona
LA CRÒNICA
Gemma Busquets

El col·lapse de l’espècie

COMUNICACIÓ

En record de Josep Maria Flores

Ciència

Un lífting amb història

Barcelona
la ràpita

Èxit de l’aportació de sorra als tres punts més dèbils del Delta

La Ràpita
SOCIETAT

El retard de Girona pel futur hospital Josep Trueta “afecta poc” l’estructura sanitària

girona