Societat

Sense acord per resoldre la vaga de Bages Exprés

CCOO avisa que els treballadors podrien quedar sense atur i sense indemnització

La vaga dels treballadors de Bages Exprés, que va començar el 17 d'octubre, no s'aturarà. La reunió que ahir hi va haver entre la Direcció General de Relacions Laborals, els sindicats i les dues empreses implicades no va servir per trobar cap sortida al conflicte que afecta el servei de bus que enllaça Manresa amb Barcelona. Encara més, segons va explicar Carles Manzanares, secretari d'organització de CCOO de serveis a la ciutadania de la Catalunya Central, les dues empreses van enrocar encara més les seves posicions, un fet que, en la seva opinió, perjudica directament els treballadors.

Manzanares va detallar que la UTE Bages Exprés –la unió d'empreses que deixarà de prestar el servei per ordre judicial– té la intenció de “lliurar la carta de subrogació als treballadors perquè passin a l'altra empresa”, la Hispano-Igualadina, un moviment que està previst en el conveni col·lectiu de transport de viatgers per carretera de la demarcació de Barcelona.

El problema, va detallar, és que la companyia igualadina no ho interpreta així i ahir “va dir que no subrogaria cap dels 14 treballadors”. Aquest fet, va dir, podria deixar els xofers “sense feina i en terreny de ningú”, ja que com que no serien formalment acomiadats de Bages Exprés “no tindrien dret ni de tramitar la prestació d'atur ni de rebre cap indemnització”. En un comunicat que CCOO va emetre ahir després de la reunió, el sindicat assegura que “quedarien desemparats i sense cap resposta clara respecte del seu futur”. En aquest cas, l'única via per als treballadors seria la judicial.

La Direcció General de Relacions Laborals ha convocat una segona reunió –prevista per avui– per continuar les converses i mirar de trobar una solució positiva tant pels treballadors com pels 20.000 usuaris que cada dia feien servir la línia de bus que uneix Manresa, Olesa de Montserrat i Barcelona.

Paral·lelament, els viatgers continuen reunint signatures –ja n'han aportades més de 400– per pressionar les institucions i les dues empreses. Demanen que els xofers no siguin acomiadats i que la nova empresa mantingui els 27 serveis diaris entre Manresa i Barcelona, que amb la vaga s'han convertit en sis, tots al matí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SANT FELIU DE GUÍXOLS

El ple aprova el projecte del futur museu Carmen Thyssen guixolenc

SANT FELIU DE GUÍXOLS
Astronomia

Descobreixen el forat negre d’origen estel·lar més massiu de la Via Làctia

Barcelona
SALUT

200.000 pacients esperen per a una intervenció quirúrgica a Catalunya

BARCELONA
economia

Proven un sistema per reduir la salinització dels camps d’arròs del delta de l’Ebre

delta de l’ebre

Salut crea a Girona la primera xarxa hospitalària de Catalunya

GIRONA
medi ambient

Posen una caixa niu pel falcó pelegrí a la xemeneia de la incineradora de Mataró

mataró
societat

SOS Racisme llença una campanya per continuar amb la seva activitat

BARCELONA
economia

L’AMB dona una ajuda de 175.000 euros per les famílies desallotjades

esplugues de llobregat

Tret de sortida al Fórum de Gestió de Residus municipals #wasteinprogress

GIRONA