Medi ambient

El teletreball permet reduir la contaminació fins a un 10%

L’ampliació dels dies de jornada laboral a casa faria millorar els nivells de NO2

El confinament a causa de la crisi sanitària ha permès observar els beneficis d’una reducció de la mobilitat pel que fa a la qualitat de l’aire. Un estudi elaborat per l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la Universitat Autònoma de Barcelona (ICTA-UAB) amb dades del període de restricció obligada de la mobilitat pel confinament per la Covid-19 conclou que implantar el sistema de teletreball permetria reduir els nivells de diòxid de nitrogen (NO2), el principal contaminant relacionat amb les emissions del trànsit, fins a un 10%.

L’estudi s’ha fet a partir de les dades obtingudes d’un model de qualitat de l’aire juntament amb els mesuraments de les estacions XVPCA registrades a l’àrea metropolitana de Barcelona. Tenint en compte que el 85% dels treballadors de l’àrea metropolitana es dedica al sector serveis i que prop del 40% del trànsit de vehicles personals està relacionat amb el treball, els investigadors van plantejar tres escenaris sociolaborals diferents sobre la base de la implantació de dos, tres o quatre dies setmanals de teletreball, i van estudiar els canvis en la contaminació amb un model de qualitat de l’aire per a cada un.

Amb dos dies a la setmana de teletreball, es podrien reduir les emissions contaminants relacionades amb el trànsit en un 5% i, amb aquestes, els nivells de NO2 en un 4%. Aquest escenari suposa una disminució dels desplaçaments laborals del 12,5%, si el 20% dels treballadors del sector serveis s’acollís a aquesta opció. Amb tres dies de teletreball, la reducció d’emissions seria del 10% i els nivells de NO2, del 8% si un 30% dels empleats s’acollís a aquesta opció. Per aconseguir la reducció d’un 10% del NO2 i d’un 15% de les emissions contaminants caldria que un 40% dels empleats del sector serveis teletreballessin quatre dies a la setmana, reduint així els seus desplaçaments en un 37,5%.

Els investigadors conclouen que una reducció del 45% de l’ús del vehicle privat per a viatges de treball permetria disminuir en un 25% les emissions del trànsit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

QUART

La Festa del Fang s’avança al maig i amplia les activitats a tot el mes

QUART
societat

El Zoo provarà un sistema de filtres naturals per reutilitzar aigua

Barcelona
Urbanisme

Les obres del passeig de les Cales s’acabaran abans de l’estiu

Mont-roig del Camp
comerç

Barcelona és la capital amb més densitat comercial d’Europa

Barcelona
Estat Francès

Cauen les pales del Moulin Rouge

Barcelona
LA CELLERA DE TER

Els viveristes demanen que l’ACA els “obri l’aixeta” per no haver de tancar

LA CELLERA DE TER
campdevànol

Un projecte vol convertir el Ripollès en refugi de persones LGTBIQ+

campdevànol
gastronomia

Un ‘mercat’ gastronòmic quedarà obert al Port Vell

Barcelona

S’Agaró, un referent centenari

S’Agaró