Medi ambient

Nou depuradores més previstes a l’Alt Empordà

La comarca només depura les aigües residuals del 87,65% de la població, xifra deu punts per sota d’altres comarques

L’ACA manté planificades millores per a una vintena llarga de municipis

L’Alt Empordà és la comarca gironina que arrossega més dèficit en el sanejament i la depuració de les aigües residuals. Segons les dades actualitzades de l’ACA, amb la nova depuradora de Maçanet assoleixen el 87,65% de la població amb aigües brutes sanejades. Però la xifra encara queda lluny del 98,6% de la Garrotxa –comarca capdavantera– i dels 97 o 96% en què se situen el Baix Empordà, el Gironès, el Ripollès i el Pla de l’Estany. A la Selva, estan al 94%. I només Cerdanya, amb el 85,7% i menys població, quedaria per sota.

Per això, a banda de les 23 depuradores en marxa, el director de l’agència, Samuel Reyes, va avançar ahir que en preveuen nou més de noves actualment en curs o projecte, la més important de les quals la de Pau, un cas emblemàtic per la situació del municipi en una àrea d’alt valor mediambiental –entre els parcs naturals del cap de Creus i dels aiguamolls de l’Empordà– i que només disposa, a hores d’ara, d’un decantador d’aigües residuals concebut els anys setanta i que ha quedat obsolet. Disposa de 2,4 milions assignats en la nova planificació de l’ACA fins al 2027.

Entre altres de les instal·lacions previstes, hi ha la solució per a Vilanova de la Muga –nucli de Peralada– o el projecte conjunt per a Llers i Vilabertran (1,7 milions). Però en la llista d’actuacions apareixen partides per a una llarga llista de municipis de la comarca, com ara Agullana, Albanyà, Avinyonet de Puigventós, Biure, Boadella, Cabanes, Capmany, Darnius, Espolla, Fortià, Garrigàs, Garriguella, Ponts de Molins, Pontós, Rabós, Riumors, Sant Llorenç de la Muga, Torroella de Fluvià, Vilacolum, Viladamat, Vilamacolum, Vila-sacra, Vilaür i el nucli de Llampaies. Altres cinc casos seran millores de sistemes existents.La planificació global inclou 72 actuacions planificades per als pròxims 10 anys (28 per al període de planificació 2022-2027 i les 44 restants per al període 2028-2033).

LA XIFRA

87,65
per cent
és la cobertura poblacional actual dels sistemes de sanejament a l’Alt Empordà. L’ACA vol elevar-la a curt i mitjà termini.

Inversions destacades al Baix Empordà

Entre les inversions previstes en sanejament per l’ACA, també n’hi ha per mantenir i ampliar instal·lacions existents. I n’hi ha de destacades també a la Costa Brava centre i sud. Fins al 2027, la major aposta serà l’ampliació de l’EDAR de Palamós, amb 12 milions d’euros; seguida de la de Castell d’Aro, al curs baix del Ridaura, amb 7,5 milions més (dos dels quals previstos ja aquest any), i sengles emissaris. En la llista també hi ha millores a Tossa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

mobilitat

La velocitat es limita a 100 Km/h a l’AP7 de Martorell a Gelida

barcelona

El Vall d’Hebron assaja l’ús de la immunoteràpia per tractar el lupus

barcelona
gastronomia

La D.O. Cava tanca un 2022 de rècord: quasi 250 milions d’ampolles venudes

Barcelona

L’incendi forestal de Castelló obliga a desallotjar 800 persones

castelló

Comencen les votacions dels pressupostos participatius de Ripoll

RIPOLL
mobilitat

Rodalies talla l’R3 de Franqueses a Centelles al cap de setmana

barcelona

Les peticions d’asil s’enfilen a 800.000 a la UE el 2022

BARCELONA

Argimon i Ramentol, investigats pel retard a vacunar policies

BARCELONA

L’Escola d’Hostaleria guanya El Gran Banquet

GIRONA