Medi ambient

medi ambient

‘Palanganada’ per denunciar l’escàs cabal d’aigua del Ter

La plataforma Aigua és Vida va dur a terme ahir a la tarda l’onzena edició de la Palanganada al Ter al pont de pedra per “reivindicar un cabal ecològic per als rius”. Coincidint amb el Dia Mundial de l’Aigua, una trentena de persones van portar galledes, palanganes i garrafes plenes d’aigua per abocar-la al riu. En aquest sentit, el portaveu de la plataforma a Girona, Pau Masramon, va destacar que es tracta d’un “gest simbòlic” per recordar la importància del fet que al riu Ter no hi hagi aigua. De fet, la problemàtica de la sequera “ha fet que faci quinze dies que el cabal del Ter és de 2.20 m³/s, quan a principis de febrer era de 3 m³/s”. Pel portaveu, aquesta és una situació que s’hauria d’intentar revertir al més aviat possible. Un dels objectius de la plataforma és aconseguir que la gestió de l’aigua sigui realitzada pel sector públic i es compti amb la participació i el control de la ciutadania com a garantia de qualitat del servei. El lema d’enguany de la plataforma ha estat “l’aigua és un dret i no una mercaderia”. En aquesta línia, Aigua és Vida denuncia el paper dels sectors lucratius en la gestió de l’aigua i el sanejament que representen les corporacions privades, tant en la part alta del cicle de l’aigua com en la baixa.

També ahir, per commemorar el Dia Mundial de l’Aigua, el Consell Comarcal de la Garrotxa i Agbar van restaurar els aiguamolls artificials que hi ha a l’estació depuradora d’aigües residuals (EDAR) de Begudà. Amb l’acció es vol millorar la biodiversitat de l’equipament a tocar del parc natural de la zona volcànica. Així, en aquestes tres basses s’ha recreat un hàbitat d’aigües dolces com la d’un estany, un hàbitat de verneda i un de prat de dall. En paral·lel, Banyoles ha organitzat per al cap de setmana activitats sobre la difusió de l’origen de l’aigua de l’estany.

LA XIFRA

11
vegades
són les que la plataforma ha dut a terme l’acció Palanganada al Ter al pont de pedra.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Itàlia

Intenten segrestar un mercant turc a prop de Nàpols

Barcelona
literatura

Rebeca Guerra guanya la XXXIV edició del Concurs Literari d’Articles de Psicologia

Girona

Protesta de policies i guàrdia civil per abandonar-los després de l’1-O

BARCELONA

Condemnen l’ICS per deixar sense úter una embarassada després d’una cesària

BARCELONA
societat

L’Ajuntament de Banyoles envia material esportiu a Gàmbia

banyoles
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Nuvolades i ruixats a l’interior

Barcelona

Comencen les obres de reparació del ferm a la carretera N-260a, entre Ripoll i Vallfogona de Ripollès

RIPOLL
societat

Detenen dues lladres multireincidents en supermercats de Platja d’Aro

platja d’aro
SOCIETAT

Mor als 97 anys Alain Touraine, sociòleg i pensador de referència de l’esquerra europea