Societat

societat

Trànsit aposta per “víctimes zero” en la nova campanya

  • VÍDEO: Espot de la campanya 'Tots tenim família. A la carretera, víctimes 0"

El Servei Català de Trànsit va iniciar ahir l’ofensiva d’estiu per combatre l’accidentalitat a la carretera en l’època de l’any que hi ha més desplaçaments, amb la presentació d’una nova campanya de publicitat amb un lema prou evocador: Tots tenim família. A la carretera, víctimes 0. La campanya es difondrà per premsa, ràdio, televisió, cinema i internet i es basa en el principi ètic de la “visió zero”, en què es planteja que ningú no hauria de morir ni resultar ferit per un accident de trànsit. “L’únic nombre acceptable de morts o ferits greus a la carretera és zero”, es deia ahir en una nota de premsa difosa per Trànsit. La “visió zero” és un principi nascut a Suècia i que es fonamenta en la idea que ha de deixar de considerar-se com un fet inevitable les estadístiques de morts a la carretera. Les polítiques de seguretat viària s’han marcat, de moment, l’objectiu d’arribar al 2020 amb una reducció del 50% de les morts en relació amb l’any 2010, quan hi va haver 246 víctimes, circumstància a la qual ja s’ha arribat fa temps, ja que l’any passat van morir 81 persones en accidents. De moment, aquest 2017 el balanç de la sinistralitat és de 71 víctimes mortals en el conjunt de carreteres i autopistes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia