Infraestructures i serveis

TMB vol que el 65% dels viatges siguin en transport públic

El nou pla estratègic, amb l’horitzó al 2025, planteja entrar en els serveis de mobilitat compartida

Incrementar la quota de mobilitat en transport públic fins al 65% a Barcelona, quan ara és del 51%, és un dels objectius que es marca Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) amb l’horitzó al 2025. El nou pla estratègic de la companyia que gestiona el metro i els autobusos de Barcelona vol convertint-la en capdavantera en serveis integrals de mobilitat a l’àrea metropolitana de Barcelona i ambiciona situar-la com a referent mundial de mobilitat des de la vocació de servei públic. TMB començarà gestionant un servei de bicicletes compartides. La presidenta de TMB, Rosa Alarcón va anunciar durant la presentació de pla que espera que el plec del servei estigui enllestit aquest trimestre per poder convocar, a continuació, el concurs. Pel que fa a altres modalitats de vehicle compartit, com ara motos, patinets i cotxes, no es preveu que estigui en marxa abans del 2025.

L’increment d’usuaris del transport públic representaria en xifres absolutes 2,3 milions de viatges diaris en dia feiner entre el metro i el bus, és a dir, un 10% més que la xifra màxima registrada el 2019, abans de la pandèmia.

TMB ha encarregat nous autobusos elèctrics i híbrids per accelerar la renovació i la descarbonització de la flota. Els nous vehicles, que es posaran en servei entre el 2022 i el 2024, s’han adjudicat en sis lots a cinc fabricants de primera fila que s’encarregaran de subministrar-ne un total de 210. L’any vinent, se n’incorporaran 166, el volum més alt dels últims 15 anys. El procés comporta una inversió global de 112,5 milions d’euros per adquirir 78 busos elèctrics purs, 108 híbrids de gas natural comprimit i 24 híbrids de dos pisos.

LA XIFRA

2,3
milions
de viatges diaris en metro i bus és l’objectiu que es fixa TMB, un 10% més que la xifra màxima del 2019.

Noves estacions de metro abans del 2030

Pel que fa a la millora de la xarxa de metro, el pla explicita que en el període 2021-2030 es posarà el marxa el tram central de l’L9 i s’inauguraran dues noves estacions a Badalona (L1), dues a Esplugues de Llobregat (L3) i tres a Barcelona (L4). Amb l’horitzó al 2024, està previst que el 100% d’estacions i intercanviadors siguin accessibles per a persones amb mobilitat reduïda. També es preveu incorporar 96 nous trens per millorar les freqüències.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Una de cada quatre persones grans a Catalunya no pot accedir a Internet

Barcelona

El 31,8% de la població catalana té estudis superiors, mentre que el 17,7% disposa com a màxim d’educació primària

Barcelona

El volcà manté una forta activitat sis setmanes després de l’erupció

Santa Cruz de La Palma

Creixen els ingressos amb els indicadors estabilitzats

barcelona

El govern retornarà les 23.000 multes pagades del primer estat d’alarma, uns 4 milions

barcelona
Infraestructures

Aprofitar la nit per fer via

barcelona

Renfe vol agilitzar la neteja de grafits als trens

Barcelona

Dones que han canviat la història, a l’especial de Fires

girona
MONTSE I MERCÈ RODRÍGUEZ
Impulsores del menjador social Gregal

“La nostra idea no era donar menjar deu anys o tota la vida”

barcelona