Infraestructures i serveis

L’Estat inverteix un 37% menys a la demarcació

El projecte de pressupost general de l’Estat destina 108,1 milions a les comarques gironines amb inversions mínimes a l’N-II nord i al baixador del TAV

El projecte de pressupost general de l’Estat (PGE) per al 2022 destina 108,13 milions d’euros a comarques gironines. És un 37% menys en comparació amb els comptes d’aquest any, quan la inversió prevista a la demarcació superava els 170 milions. El document que ha fet públic La Moncloa inclou moltes partides genèriques, concreta poques inversions i algunes són quasi testimonials. En destaquen els 10,2 milions per a la millora de l’N-II entre Maçanet i Tordera i els 6,7 milions per a l’aeroport. Ara bé, per a l’estació del TAV al costat de la terminal tan sols s’hi destinen 250.000 euros. I els trams nord de l’N-II (aquí, només apareixen els que hi ha entre Orriols i Pont de Molins) s’emporten poc més de 700.000 euros.

El gruix més destacat de les inversions va a parar a les empreses públiques Adif i Renfe. L’administrador d’infraestructures preveu destinar 23,5 milions a la demarcació, però el PGE no concreta a quines obres exactament. S’hi inclouen 15,8 milions a rodalies i 7,15 milions més per a una partida de “rodalies i mobilitat urbana”, però sense anar més enllà. Pel que fa a Renfe, el pressupost preveu partides per valor de 20,7 milions a les comarques. Totes, sota el paraigua de partides que afecten diferents demarcacions. Entre totes, en destaquen 11,1 milions destinats a compra de material i 2,9, a grans reparacions.

Dins les empreses públiques, el PGE també pressuposta 6,7 milions per a l’aeroport de Girona a través d’Enaire. Pràcticament tot el gruix d’aquesta inversió (en concret, 6 milions) es destinarà a “incrementar la seguretat operacional” al Girona-Costa Brava. Amb l’aeroport, però, allò que destaca és que el pressupost preveu una partida ínfima per a l’estació del TAV. En concret, els comptes inclouen una partida de 250.000 euros (possiblement, destinats a fer-ne l’estudi que es va adjudicar aquest juliol). I més enllà d’això, el projecte de PGE tampoc fa cap projecció de futures inversions per a l’estació del TAV, perquè les columnes que haurien de concretar partides per a pròxims exercicis (del 2023 al 2025) apareixen buides.

També una inversió que aquest any apareixia en el PGE i que inicialment havia arribat a sumar una partida d’11,86 milions, al final ha quedat en 525.000. Es tracta de l’enllaç de l’A-2 a Vidreres, una obra amb retard, que queda buit de partides.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El secretari general d’infraestructures aposta perquè Vila-seca aculli la futura estació intermodal

Tarragona

Silence començarà a fabricar un vehicle elèctric de quatre rodes a abans de l’estiu

barcelona

Salut administrarà simultaniament la vacuna de la grip i la tercera dosi contra la covid a persones majors de 70 anys

barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

S’acosten canvis

Barcelona

El sector del taxi, policies i Imet ultimen una reunió per parlar de la seguretat al sector

barcelona
Olot

Teatre social al barri de Sant Miquel i les Tries

La Vall d’en Bas

Energia solar per al Verntallat

Olot

Mural de presentació de Garrotxa Vegana

Espanya registra 2.528 nous casos de Covid-19 i 31 defuncions des de dimarts