Infraestructures i serveis

No És un Vial se sent marginada en el pressupost de l’Ajuntament d’Olot

Qualifica de presa de pèl que no hi hagi partida per reduir l’impacte del trànsit per esperar la variant

Afirma que els veïns suporten 20.000 vehicles diaris

La plataforma No És un Vial. És un Carrer d’Olot qualifica de presa de pèl que el pressupost de l’Ajuntament del 2022 no destini cap euro a la futura variant nord i a les mesures per reduir l’impacte del trànsit a l’avinguda Sant Jordi, que fa aquesta funció. L’entitat no entén que, d’un pressupost de 42 milions d’euros, no s’hagi previst cap partida per adaptar l’avinguda Sant Jordi i el carrer Portbou, al seu caràcter urbà i trencar l’actual configuració com a eix de circumval·lació per al qual no estan dimensionats. “Necessitem la variant d’Olot, sí, i l’estem fent possible, però, per al nostre dia a dia, necessitàvem una partida pressupostària anual per a mesures que apaivaguin els efectes de la seva carència”, ha explicat la portaveu de la plataforma, Duaita Prats. I hi ha afegit: “No costa tant d’entendre, és un problema de ciutat i de comarca que entomem solets fa dècades, i no té sentit que cada solució que impulsem hagi de passar per un rosari de processos i silencis administratius mentre s’aproven partides que no responen a necessitats tan prioritàries.”

Prats ha concretat que la plataforma ha proposat mesures durant aquests dos últims anys com ara el replantejament de la mobilitat per reduir els efectes de tantes aturades i arrencades dels vehicles, la negociació amb Teisa per repartir centenars de trajectes logístics diaris, la millora de la ruta escolar del pont del Consum, la restricció del trànsit de més de nou tones i la negociació amb l’escorxador perquè els camions buits de porcs no hi tornin a passar de tornada al seu origen. A més, ha apostat per intensificar els controls davant les infraccions de trànsit, col·locar radars reinvertint els ingressos al tram, augmentar la senyalització horitzontal i vertical i, entre altres coses, ampliar les defenses verdes.

LES FRASES

Vivim en una anormalitat i estem farts de bones paraules que són fum, el dels 20.000 vehicles que passen per davant de casa
Les nostres mesures per al mentrestant són un esbós de pla de mobilitat que no ens pertoca fer
Duaita Prats
Portaveu de la Plataforma no és un vial, és un carrer


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Amposta augmentarà la presència policial per frenar els furts

AMPOSTA
urbanisme

El nou POUM perfila com serà la ciutat d’aquí a mig segle

Tarragona
educació

La UPC oferirà el grau de Medicina a partir del 2026

BARCELONA

Reivindiquen l’herència de la gastronomia marinera femenina

roses

L’Escala vol definir un Pla Local de Joventut amb la participació

l’escala
medi ambient

Mataró canvia de lloc els peixos del Parc Central per la sequera

mataró

La UAB aprova un pla per assolir la neutralitat climàtica el 2030

Cerdanyola del Vallès
MEDI AMBIENT

El GironaNat recupera basses pluvials i en crea de noves

girona

Rècord de validacions a TMB coincidint amb Sant Jordi

Barcelona