Infraestructures i serveis

FGC preveu restablir dilluns al migdia el servei a tota la línia Barcelona-Terrassa

El talús que va quedar al descobert divendres a la tarda s’ha estabilitzat i protegit amb una malla per permetre el pas dels trens

Ferrocarrils i l’Ajuntament de Terrassa treballen en la solució definitiva, que passa per refer el mur i reforçar els adjacents

El servei de la línia S1 (Barcelona-Terrassa) de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) tornarà a funcionar a “ple rendiment” demà dilluns a partir de la una del migdia, segons ha anunciat aquest diumenge l’operador ferroviari.

Els tècnics de la companyia han estabilitzat el talús que divendres passat va quedar a la vista per la caiguda del mur de contenció com a primera solució per permetre el pas dels trens, que demà a la tarda ja operaran amb els horaris habituals corresponents a un dia festiu.

Divendres a la tarda una esllavissada al talús va bloquejar l’accés al túnel per on la línia creua el centre de Terrassa i els trens van deixar de circular entre Sant Cugat i Terrassa Rambla. Per cobrir el tram afectat, FGC va habilitar un servei de bus alternatiu entre Sant Cugat i Terrassa Nacions Unides.

La companyia va treballar tota la tarda i nit per aconseguir solucionar els problemes de catenària derivats de la caiguda del mur i l’endemà dissabte ja es va poder restablir el servei ferroviari habitual des de Plaça Catalunya fins a Les Fonts i també entre les estacions de Terrassa Rambla i Terrassa Nacions Unides. El darrer tram que quedava per obrir, entre Les Fonts i Terrassa Rambla, quedarà operatiu demà al migdia.

La caiguda del mur va afectar les dues vies i també la catenària. Des del dia de l’incident els tècnics de FGC han treballat intensament per enretirar les terres caigudes (1.500 metres cúbics) i el mur que va quedar sobre les vies. FGC subratlla que aquesta tasca s’ha hagut de realitzar amb molta precisió per evitar malmetre tots els cables de connexió.

Com a primera solució per permetre el pas dels trens en condicions òptimes, el talús que va quedar al descobert amb la caiguda del mur s’ha protegit amb malla i s’ha fet una primera actuació integral als murs adjacents, per alliberar-los de càrrega. Així doncs, el servei de trens es reprendrà un cop la zona ja estigui completament neta, el talús estabilitzat i protegit amb malla, els adjacents revisats i totes les connexions i infraestructures habilitades.

L’empresa també treballa, en col·laboració amb l’Ajuntament de Terrassa, en una solució definitiva que passa per aixecar un nou mur de 20 metres de llarg i 8 metres d’alt i reforçar els murs adjacents. Aquests treballs tindran una durada mínima de 6 setmanes.

En paral·lel, FGC i l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya estudien els factors que van desencadenar la caiguda del mur.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Temps estable

barcelona

COVAX ha distribuït 1.000 milions de vacunes als països més pobres, però encara és insuficient

brussel·les

La festa dels Tres Tombs torna a celebrar-se arreu malgrat algunes restriccions

Barcelona / Valls / Taradell

Àustria anuncia la vacunació obligatòria dels majors de 18 anys a partir de l’1 de febrer

viena

Una patrulla de mossos salva una nena que s’havia ennuegat amb el tap d’una ampolla amb la maniobra de Heimlich

barcelona

Creixen els ingressos mentre el risc de rebrot continua a l’alça (5.253)

barcelona

Atesos més de 300 menors víctimes de violències

barcelona

L’acord de matinada posa fi a la vaga de la neteja a Salt

Salt

Enderroc i pisos nous al barri vell de Besalú

BESALÚ