Infraestructures i serveis

infraestructures

TRANSPORT DE MERCADERIES

El Govern exigeix posar fi al retard del Corredor Mediterrani

Puigneró diu que una “marginació conscient” del projecte “només pot obeir a criteris polítics”

Els coordinadors europeu i espanyol de l’obra ferroviària participen a Barcelona en una taula estratègica

El Govern exigeix a l’Estat que executi el Corredor Mediterrani de tren com una prioritat per posar punt i final a un retard de dècades i a un desenvolupament incoherent de les infraestructures a l’Estat. El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha recordat a la Taula Estratègica del projecte reunida aquesta tarda a Barcelona que Espanya ha invertit 64.000 milions en l’alta velocitat (AVE) arreu de l’Estat sense unir la segona i tercera ciutats més importants, Barcelona i València –l’Estat està construint lentament l’ample europeu al corredor (el conegut tercer fil) però no l’alta velocitat. Però tampoc el segon, tercer i quart ports més importants de l’Estat –Barcelona, València i Tarragona– hi estan encara connectats.

Puigneró, a més, recorda que la UE concep el corredor com una doble via exclusiva per mercaderies, un projecte que avui no està sobre la taula perquè s’executa un tercer fil compartit per a passatgers i mercaderies. El vicepresident recorda que Europa exigeix treure el 20% de les mercaderies en tren abans del 2030 i que el corredor només té sentit si arriba a les empreses i les fa més competitives –Seat, afirma el vicepresident, va exportar 400.000 cotxes el 2019 i, si ho hagués fet en tren, s’hauria estalviat 400 euros per vehicle. Però també té sentit, afegeix, si treu camions de les carreteres i autopistes –de 12.000 a 15.000 camions travessen diàriament la Jonquera i els corredors ferroviaris de mercaderies són una aposta europea per la descarbonització del transport.

Davant el retard i la manca de prioritat del projecte, Puigneró adverteix que “si es fa una marginació conscient del corredor mediterrani només pot obeir a criteris polítics” i ha conclòs la seva intervenció exigint que el projecte “deixi de ser el corredor dels incompliments i sigui el corredor de les oportunitats”. A més de la consellera d’Exteriors, Victòria Alsina; la coordinadora europea del corredor, Iveta Radicova; i el coordinador espanyol, Josep Vicent Boira, en la Taula Estratègica d’aquesta tarda hi han pres part representants civils i empresarials com el president del grup de pressió Ferrmed, Joan Amorós; i representants d’empreses exportadores com Seat, BASF, Freixenet o Best Hutchison Ports.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
SOCIETAT

El Gran Recapte crida a la mobilització “contra la pobresa”

25-N
crònica

“I got my back, I got my sex”

SOCIETAT

L’alta velocitat ferroviària té una tercera companyia

36 denúncies diàries per violència masclista

barcelona
MEDI AMBIENT

Entra en vigor el decret per sequera al Ter-Llobregat

El preu del lloguer a Girona s’ha encarit un 10% en un any

GIRONA
IRENE MUZAS CALPE
RABINA

“M’ha sorprès l’expectació per la meva ordenació”

barcelona
25N
Dia Internacional per a l’eliminació de la Violència contra les Dones

Clam contra la violència masclista

Brussel·les

El tren de la Costa Brava i dos ramals se sotmeten a estudi

GIRONA