Infraestructures i serveis

Alerta a la Vall del Llémena per l’accidentalitat

Veïns, entitats i diversos grups polítics manifesten la seva preocupació per l’increment d’incidents a la GI-531

Diverses entitats, veïns i grups polítics dels municipis de la Vall del Llémena han manifestat la seva preocupació per l’increment de l’accidentalitat registrada a la carretera GI-531, que uneix Girona i les Planes d’Hostoles, i que és d’ús obligatori quasi cada dia per la majoria dels que viuen o treballen a la zona. Alguns veïns, fins i tot, han proposat fer talls de trànsit intermitents perquè s’atengui aquesta problemàtica. Ho han denunciat en un manifest que signen Independents de la Llémena, Llémena Espai Natural, ISAF de Sant Esteve i ERC i la CUP de Sant Gregori.

Remarquen que cada cop estan més exposats a tenir un accident greu a causa de l’increment del trànsit de vehicles pel creixement de la població i dels visitants de la vall i pel trànsit creixent de vehicles de gran tonatge que donen servei a les empreses de la zona i per l’afluència diària de ciclistes.

Així mateix, lamenten que, quan hi ha hagut talls de trànsit per accidents –en els últims dies dos amb vehicles de gran tonatge implicats–, les afectacions per als veïns han estat importants a conseqüència de la falta d’informació i pel temps en què s’ha mantingut intransitable la via.

Els signants del manifest proposen que les empreses de la zona treballin amb vehicles més lleugers i limitar-los la velocitat als 80 km/h i l’horari de circulació; una doble contínua i la limitació de velocitat als trams més perillosos; millorar la senyalització a les entrades i sortides de la vall, sobretot entre Sant Gregori i Sant Aniol, on la via s’estreny; instal·lar una senyalització especial per als ciclistes i camions als trams amb revolts més tancats i realitzar controls policials més freqüents, tenint en compte que aquests municipis no tenen policia local.

El 2021, la Mancomunitat de Municipis de la Vall va sol·licitar a Carreteres de la Generalitat un estudi de la via i es van fer algunes millores, com ara la neteja dels marges i la formació de cuneta americana en diferents trams. Tanmateix, molts usuaris mantenen que s’haurien d’arreglar més els revolts més tancats i perillosos, i que s’hauria de continuar i completar la cuneta americana en tot el recorregut de la infraestrucura, com a mínim des del desviament a Canet d’Adri fins a Sant Esteve de Llémena.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

Mor Mari Valldeperas, històrica del voluntariat a Sabadell

societat

900 joves atesos en set mesos al servei d’acompanyament emocional del govern

barcelona
Girona

El PSC, indignat per la pèrdua de línies a La Baldufa

Girona
MEDI AMBIENT

El pàrquing regulat per accedir al pantà de Sau es reactivarà el dia 22

Sau
Medi Ambient

El pantà de Sau s’omple de curiosos per tornar a veure l’església envoltada d’aigua

barcelona
SALUT

Castelldefels inicia les obres del tercer CAP

Castelldefels
Urbanisme

Barcelona dota la Teixonera de més habitatge i un nou parc urbà

Barcelona
MEDI AMBIENT

La població de cabra salvatge del massís del Port , recuperada

ARNES
societat

Unes 300 persones ocupen una platja de Mallorca per denunciar la massificació turística

barcelona