Infraestructures i serveis

El trasllat de l’estació de tren de Figueres fins a Vilafant té detractors

La CUP, de la coalició Guanyem, en el govern, s’hi mostra contrària i també ho fa la Iaeden

També n’és contrària la Plataforma de Promoció de Transport Públic

L’anunci del trasllat de l’estació de tren convencional anunciada pel govern de Figueres no és una bona notícia per a tothom. Ni la CUP de Figueres, formació que forma part del govern local dins de Guanyem Figueres (amb un regidor); ni la Institució Altempordanesa per a la Defensa i Estudi de la Natura (Iaeden), ni tampoc la Plataforma de Promoció de Transport Públic (PTP) consideren que hagi estat un encert .

La CUP creu que la decisió és “greu” i el mateix dia de l’anunci es va mostrar “molesta” per la notícia donada pel representat del Ministeri de Transports, Xavier Flores, acompanyat de l’alcaldessa, Agnès Lladó, i el vicealcalde, Pere Casellas. La CUP es mostra “perplexa” que ERC “accepti l’opció més cara i allunyada dels beneficis socials i econòmics que porten totes les ciutats a voler una estació de tren al centre”.

Per a la CUP el trasllat de l’estació de tren a Vilafant “farà perdre capitalitat a Figueres” i va en detriment “de l’interès general”. La formació anticapitalista lamenta “la inviabilitat econòmica i social del projecte, així com l’impacte ambiental, farà que no prosperi i es perdi una oportunitat d’or per mantenir l’estació al centre de la ciutat amb condicions”. Finalment el cap de llista en les municipals del maig, Xavier Colomer, va manifestar que l’anunci de Lladó i Casellas suposa una “fissura” en les relacions entre ERC, el PSC i la CUP, fet que “complica compartir un projecte ” després de les eleccions.

Així mateix, la Iaeden és favorable al cobriment i la permanència de les estacions on són ara. Esgrimeixen diversos arguments, entre els quals destaquen que el cobriment permet mantenir l’estació al centre, mentre que el trasllat a Vilafant l’allunya de la majoria de la població.

També que el trasllat obliga a fer obres d’infraestructura com ara aparcaments i accessos, i es pregunta “qui pagarà aquestes obres complementàries”. Van remarcar així mateix que en els darrers 15 anys, “mentre els alcaldes feien volar coloms amb la intermodalitat, un munt de ciutats catalanes han resolt el problema amb diferents modalitats de cobriment”. Per acabar, la Plataforma de Promoció de Transport Públic (PTP) va ratificar a la cadena Ser que n’eren contraris. “A Cambrils i Salou van traslladar l’estació del centre cap als afores i en dos anys han perdut el 75% dels passatgers”, va dir Josep Maria Olivé, portaveu de la plataforma.

LA FRASE

L’anunci fet per ERC i el PSC és un fissura i complica compartir un projecte polític futur
Xavier Colomer
FUTUR CAP DE LLISTA DE LA CUP


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

medi ambient

Catalunya té 122.460 cobertes i teulades de fibrociment, que equivalen a 40 km²

Barcelona
GIRONA

Presenten una edició de Temps de flors adaptada a l’estat de sequera

GIRONA
INSTITUCIONS

Accessos oberts al port de Barcelona per primer cop, durant tres dies

BARCELONA
ADMINISTRACIONS

Un paquet de projectes socials seran finançats amb 11,1 milions de la taxa turística a Barcelona

bARCELONA

La Setmana de l’Activitat Física i la Salut acaba amb més de 6000 participants

salt

Acaben les obres de substitució del col·lector a la riera d’Arbúcies

arbúcies
societat

Funcionaris de presons protesten per l’acord laboral amb quatre sindicats

Barcelona
societat

Activada l’alerta per pluges intenses a Barcelona i Tarragona

Barcelona

Nova iniciativa a la Garrotxa per garantir el relleu agrari

olot