Infraestructures i serveis

trànsit

La velocitat es limita a 100 Km/h a l’AP7 de Martorell a Gelida i variarà a la C-58

En la sortida de cap de setmana de les tardes de divendres, els matins de dissabte i en la tornada de les tardes de diumenge, els vehicles no podran superar els 100 Km/h de velocitat de circulació al tram de l’autopista AP7 entre Martorell i Gelida. Aquesta mesura entrarà en vigor avui mateix en fase de proves i forma part del pla que ha dissenyat el Servei Català de Trànsit (SCT) per reduir la sinistralitat i l’impacte de les retencions en aquesta via de gran capacitat que ha incrementat molt el volum de vehicles des de la seva gratuïtat, un 26%.

Les mesures formen part d’un pla que el SCT desplegarà entre el 2023 i el 2025 en una primera fase i que suposarà una inversió de 14,3 milions en instal·lació de trams de velocitat variable i nous radars així com controls dels punts més conflictius amb drons, entre d’altres.

Per altra banda, la velocitat variable s’aplicarà al tronc central de l’AP7 al Vallès entre Mollet i el Papiol durant aquest primer bienni 2023-2025 i en una segona fase 2025-2027 s’ampliarà als trams entre Martorell i Vilafranca del Penedès i entre Mollet del Vallès i Sant Celoni.

Ja està en licitació i hauria de començar enguany la instal·lació del sistema de velocitat variable també a la C-58 per tal d’intervenir en el nus entre aquesta via de comunicació de Barcelona i el Vallès i la mateixa autopista AP7.

Pel que fa als vehicles pesants, per exemple, hauran de circular tota la setmana pel carril de la dreta al tram sud de 30 Km. entre Calafat i Camarles; per la dreta entre Martorell i Gelida coincidint amb la nova limitació a 100 Km/h dels caps de setmana. En els trams on diumenge s’instal·lin carrils addicionals, els camions hauran circular per la dreta i a 80 Km/h de velocitat màxima. En els trams on s’ha detectat major sinistralitat i major durada de les retencions s’habilitaran passos en la mitjana que separa les calçades de cada sentit per poder instal·lar carrils addicionals en cas d’accident. Això es farà als trams Orriols-Cabanes, La Roca-Hostalric, Granada-Gelida, i l’Aldea-Hospitalet de l’Infant. També s’avaluarà la possibilitat d’impedir incorporacions a l’AP7 en el tram des de la Roca a Llinars durant el retorn de cap de setmana a l’àrea metropolitana.

Drons i radars

A més dels drons per controlar trams conflictius, enguany s’instal·larà un nou sistema de carros radar en punts habilitats i també un radar de tram entre la Móra (Tarragona) i Constantí. Entre d’altres mesures que s’adoptaran també es vigilarà amb mitjans aeris diferents trams de l’autopista on es cometen infraccions d’incorporació així com el compliment de les limitacions i restriccions dels vehicles pesants.

Enguany s’instal·laran càmeres amb intel·ligència artificial a l’entrada dels carrils addicionals de cap de setmana o operació especial per controlar la velocitat òptima d’obertura i circulació per aquests. La senyalització d’entrada i sortida dels carrils addicionals es farà més visible i segura.

http://www.elpuntavui.cat/societat/article/12-infraestructures/2269862-la-velocitat-es-limita-a-100-km-h-a-l-ap7-de-martorell-a-gelida.html

2269862



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Escullen l’utiller Josep Font com a bisbalenc de l’any 2023

LA BISBAL D’EMPORDÀ
gastronomia

L’Alimentària posa la pizza en el podi

L’Hospitalet de Llobregat
llengua

El català torna a l’agenda europea

barcelona

Compromís per treure tot l’amiant dels edificis a finals del 2025

BADIA DEL VALLÈS

El Manhattan mataroní

mataró
castelló d’empúries

Un robot avaluarà i posarà al dia el nombre d’amarradors d’Empuriabrava

castelló d’empúries
la crònica

Un pilot d’avió a la vall de Llémena

Cases sense gas el 2040

barcelona

Obre a Girona una nova Barnahus per a infants i adolescents que han patit violència sexual