Infraestructures i serveis

infraestructures

El desacord pel disseny i finançament de la B-40 es manté

El conseller de Territori reafirma que vol una Ronda Nord “urbana i no una via d’alta capacitat”

La ministra insisteix a finançar-la a través de l’addicional tercera mentre el Govern vol els diners a banda

Un cop finalitzat el termini del 31 de març per arribar a un acord en el projecte de Ronda Nord entre Sabadell i Terrassa de la B-40, els governs català i espanyol mantenen les discrepàncies sobre les característiques i el finançament d’aquest via que ha d’unir les co-capitals del Vallès Occidental i la B-124 a Castellar del Vallès. Tal com ha volgut recordar la ministra de Transports, Raquel Sánchez, en l’inici de les obres de prolongació d’andanes a l’estació ferroviària d’Arc de Triomf, el conveni entre ambdós govern per allargar la B-40 de Terrassa a Sabadell encara no ’ha signat tot i el compromís entre el govern català i el PSC per arribar a un acord abans del 31 de març a canvi d’aprovar els pressupostos de la Generalitat. Segons explica ACN, la ministra ha expressat la seva confiança que l’obra es farà perquè és “necessària” i recorda que el ministeri va arribar a un acord d’execució i finançament amb els municipis afectats –la ministra, però, obvia que l’acord es va tancar sense l’entesa amb el govern català.

Sánchez confirma que ambdues administracions continuen intercanviant-se propostes de conveni i reivindica que el ministeri ha de formar part de la comissió de seguiment: “El ministeri ha de fer seguiment i treballar aquesta proposta”. De fet, la presència del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana en la comissió és una de les discrepàncies amb el govern català.

Present en el mateix acte, el conseller de Territori, Juli Fernàndez, admet que el model de la via i el finançament són motius de discrepància. Per començar, el govern català no vol que la Ronda Nord sigui una via d’alta capacitat com pretenen l’Estat i el PSC com un tram més del projecte de Quart Cinturó fins a Granollers. Fernàndez deixa clar que vol “una Ronda Nord urbana i no una via d’alta capacitat”. Però, a més, el ministeri pretén que sigui finançada amb els diners de la disposició addicional tercera de l’Estatut mentre la Generalitat vol que l’obra es pagui a banda.

De fet, les fonts del ministeri consultades per ACN comparen l’obra amb la Ronda de Dalt barcelonina que uniria les dues ciutats del Vallès al mateix temps que funcionaria com a via de pas. Segons aquestes fonts, la darrera proposta de conveni enviada a la Generalitat data de dijous 31 de març.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

canvi climàtic

El desglaç polar per la crisi climàtica alenteix la rotació terrestre

barcelona
societat

Rebaixen la condemna a l’exalcalde de Torredembarra pel cas de les guinguetes

Torredembarra
SALT

Identifiquen un inhibidor d’una proteïna clau en el procés de la metàstasi

SALT
Societat

Els sindicats de presons convoquen vagues el 26 d’abril i 11 de maig

Barcelona
CAMPRODON

S’estrena una guia turística que utilitza la Intel·ligència Artificial

CAMPRODON
VENTALLÓ

Les últimes pluges garanteixen els farratges als pagesos gironins

VENTALLÓ
TURISME ESPORTIU

El MICFootball2024 genera fins a 33.000 pernoctacions aquesta Setmana Santa

GIRONA

Pressió per un cos perfecte

Barcelona
Èlia Soriano
Directora de l’Institut Català de la Dona (ICD)

“Totes hem patit allò de «No soc prou prima», «No soc prou alta»”

barcelona