Infraestructures i serveis

Dos anys d’obres per desdoblar la B-224 i treure 30.000 cotxes de Martorell

Territori adjudica els treballs del tram de dos quilòmetres entre la rotonda del polígon Anoia, a Sant Esteve Sesrovires, i l’enllaç amb l’A-2 i l’AP-7 de Martorell per iniciar-los el setembre

El departament de Territori ha adjudicat per un import de 26,5 milions les obres de desdoblament de la B-224 entre Martorell i Sant Esteve Sesrovires, que podran començar durant el setembre vinent i durar dos anys. Aquesta obra contribuirà a millorar la capacitat i la funcionalitat d’un dels principals eixos de comunicació entre l’Anoia i el Baix Llobregat. Així, el desdoblament de la B-224 pot treure 30.000 vehicles diaris que ara travessen la urbanització del Pou del Merli de Martorell i facilitarà la relació d’aquest sector amb el nucli urbà.

Els treballs es faran en un tram de dos quilòmetres entre la rotonda del polígon Anoia, a Sant Esteve Sesrovires, i l’enllaç amb l’A-2 i l’AP-7, amb una connexió a la trama urbana de Martorell a través del carrer del Puig del Ravell. En un primer tram de 500 metres, el desdoblament es recolza en la calçada actual de la B-224 i, a continuació, el traçat se’n separa en sentit nord. D’aquesta manera, es crearà una nova connexió a Martorell que completarà l’existent, alhora que la B-224 actual passarà a tenir una funcionalitat més local. La via projectada consta de dues calçades de dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada cadascun, vorals exteriors d’1,5 metres i interior d’1 metre.

Per a facilitar les connexions amb la vialitat de l’entorn, el projecte inclou una rotonda elevada de grans dimensions sobre el vial que connecta l’A-2 i l’AP-7 i una segona rotonda per a connectar amb els carrers del Puig del Ravell i dels Barons de Castellvell, així com diversos ramals d’enllaç.

A més de la construcció de la nova carretera, les obres inclouran altres treballs com el desviament de serveis afectats, les tasques de senyalització, abalisament, drenatge i seguretat, la generació de passos de fauna, i el reforç del ferm d’un tram d’un quilòmetre de la B-224 actual.

Millora de l’eix de la B-224

En paral·lel, ja s’estan executant les obres per a configurar una variant de la B-224 al seu pas per Piera. Aquesta obra, que compta amb una inversió de set milions, alliberarà aquest àmbit de 6.500 dels 7.300 vehicles que circulen per l’actual travessera cada dia.

La B-224, que pertany a la Generalitat, discorre entre Vallbona d’Anoia –on connecta amb l’Eix Diagonal (C-15)– i Martorell –on enllaça amb l’A-2 i l’AP-7, tot unint altres municipis com Piera, Masquefa, Sant Llorenç d’Hortons i Sant Esteve Sesrovires. En funció del tram, registra trànsits entre els 7.000, els 13.000 i els 30.000 vehicles diaris. Territori està fent una inversió de 90 milions en la millora integral d’aquesta carretera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MOBILITAT

Trànsit reposarà radars vandalitzats, entre altres un que no vol Santa Cristina

SANTA CRISTINA D’ARO
Europa

El linx ibèric ja no és una espècie en perill d’extinció, però continua “amenaçada”

Medi ambient

La platja contaminada de Sant Adrià de Besòs seguirà tancada

Sant Adrià de Besòs
Educació

Concentració de docents al Consorci d’Educació a Barcelona: “Volem continuïtat”

Barcelona
SALUT

Concentració a Mataró per exigir la continuïtat del servei de pediatria a l’Hospital

Mataró
Educació

Barcelona enllestirà la reordenació de l’FP el 2030

Barcelona
OLOT

Els veïns del barri del Morrot demanen els expedients del Pla Parcial

OLOT
Societat

Mor Francesc Bosch, el premianenc amant dels pessebres

canvi climàtic

Onades de calor extrem arreu del món

barcelona