Infraestructures i serveis

Carreteres reobre la C-25z a Vilobí, gairebé cinc anys després

Carreteres ha reobert aquest migdia a la circulació el ramal de la C-25z per enllaçar directament amb el giratori de la N-156 cap a l’aeroport de Vilobí. El tram, d’uns 3 quilòmetres de longitud, havia format part del traçat original de l’Eix Transversal, entre Campllong i la calçada de doble sentit cap a Santa Coloma de Farners, però arran del desdoblament total de la via, que va entrar en servei al 2013, va perdre bona part del trànsit amb la connexió directa de l’autovia cap als nous enllaços amb l’A-2, en sentit Girona o cap a Barcelona.

Al març de 2019, però, el branc va quedar tallat temporalment per dur-hi a terme unes tasques que aleshores es va anunciar que s’allargarien uns tres mesos, sobretot per reparar un voladís trencat sobre el pont que travessa l’AP-7 a més d’altres millores en les juntes de dilatació dels dos viaductes o el ferm. Però el tall es va allargar sine die, durant la pandèmia i més enllà. Quatre anys i nou mesos.

L’obra, segons explica l’alcalde de Vilobí, Lluís Salvi, s’ha allargat perquè havien detectat deficiències en l’altre pont superior que salva per sobre la mateixa C-25 sortint-ne en sentit Girona. Però des dels municipis directament afectats, sobretot Vilobí, però també Riudellots o Campllong, els consistoris havien reivindicat la reobertura perquè implicava una via d’accés més directa –també des de l’Eix Transversal cap a l’aeroport– i estalviava el pas de vehicles pesants pel nucli de Vilobí.

L’exalcaldessa del municipi, Cristina Mundet, admet que els problemes de trànsit s’havien pal·liat en bona part des que es van aixecar els peatges de l’AP-7. I Salvi veu bé que es reobri, tot i que creu que tants anys després els conductors ja s’han acostumat a les alternatives: “L’aprofitarem, però ja veurem quin nivell d’ús té”, explica. Segons l’alcalde, una altra de les opcions que el Departament de Territori havia explorat era la reversió o retorn dels terrenys als propietaris expropiats quan es va construir el tram, als anys 90 del segle passat, però el pas de la infraestructura en talús dificultava la connexió entre els conreus de banda i banda.

Un milió d’inversió

Per reobrir el branc, a més de les intervencions en els dos ponts, s’ha posat al dia la capa de ferm els elements de drenatge o les barreres de seguretat, a més de renovar la senyalització vertical i el pintat de marques horitzontals. Els treballs han suposat una inversió d’un milió d’euros, segons fonts del Departament de Territori.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

mobilitat

Mataró comença demà a multar a l’illa de vianants del centre

Mataró
indonèsia

Les autoritats es preparen per fer front a l’erupció del volcà Ruang

barcelona
LA CRÒNICA

Les mestres que fan collir pedres

CRÒNICA

Defensors davant la burocràcia

Societat

L’Ajuntament de Badalona estudia ara com reobrir l’alberg municipal

Badalona
Teresa Prados
Portaveu de No esteu soles, en defensa de les víctimes d’agressió sexual

“Les víctimes senten que han provocat l’agressió sexual”

Badalona
Societat

Planten el Dimoni de les Festes de Maig a Badalona

Badalona
equipaments

Enderrocament “d’urgència” i “per seguretat” de l’edifici de l’Escola de Vela

platja d’aro
sequera

Només 17 hm³ per als regants al Baix Ter

LA TALLADA D’EMPORDÀ