Infraestructures i serveis

El Vallès ja té un tren de FGC cada cinc minuts en hora punta

Aragonès celebra que amb l’increment de freqüències “ja és una realitat”

De les 7.30 a les 9.30 del matí sortiran combois cada 2,5 minuts a Sant Cugat

L’associació en defensa del transport públic demana més trens també els caps de setmana

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha posat en marxa aquest divendres l’increment de freqüències a la línia del Vallès. A partir d’ara, en hora punta, de les 7.30 a les 9.30 h, cada cinc minuts circularan trens per les estacions de Terrassa i Sabadell, el que es tradueix en un cada 2,5 minuts a Sant Cugat del Vallès. La resta del dia els combois passaran cada 10 minuts des de les capitals vallesanes, amb un reforç entre les 17 i les 20 h de dilluns a dijous i de les 15 a les 20 h els divendres. El president de la Generalitat, Pere Aragonès, que ha fet el trajecte entre les estacions de Sant Cugat i Vallparadís, ha destacat que amb les noves freqüències el Metro del Vallès “ja és una realitat amb horaris, ara sí, de metro”.

Amb aquesta reorganització horària desapareixen les actuals línies S5, S6 i S7, que es converteixen en trens de les línies S1 Terrassa-Barcelona i S2 Barcelona-Sabadell, amb la qual cosa es posa fi als trajectes semidirectes. A partir d’ara, tots els trens faran parada a totes les estacions. Segons l’empresa, la durada del recorregut s’incrementarà de forma “substancial”, entre tres i quatre minuts per aquells que realitzin el trajecte de principi a fi.

Amb això, la línia Barcelona-Vallès passa d’oferir sis trens per hora i sentit cap a Terrassa i Sabadell, respectivament, a oferir-ne dotze en hora punta.

Per poder posar en marxa els nous horaris, FGC ha hagut de tirar endavant diverses actuacions, amb una inversió total de 120 milions d’euros. Per una banda, s’han adquirit 15 nous models del tren UT 115 fabricats per Stadler, amb els quals la flota total de la línia ha passat de 46 a 61 unitats. D’altra banda, s’han fet algunes actuacions de remodelació a les estacions, com a Plaça Catalunya, on FGC ha reformat les vies per allargar-les 22 metres, una actuació necessària per permetre l’entrada automàtica de trens, i ha redissenyat els accessos, ampliat els vestíbuls, reubicat els ascensors i construït noves escales.

La PTP diu que és un “dia històric”

L’associació per la Promoció del Transport Públic (PTP) ha celebrat l’increment de freqüències a la línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) que connecta Barcelona amb el Vallès. “És un dia històric”, ha indicat l’entitat en un comunicat. La PTP assegura que el fet que els combois passin cada cinc minuts entre la capital catalana, Sabadell i Terrassa “optimitza la capacitat de transport” i assenyala que així “el sistema s’explota com un metro”. Ara bé, l’associació lamenta que no s’hagi anunciat “cap millora” en cap de setmana, de manera que es manté un interval de pas de 10 minuts fins a Sant Cugat i de 20 fins a Terrassa i Sabadell. “Augmentar el servei en cap de setmana és una assignatura pendent”, demana la PTP.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un acord al límit amb els metges evita més vagues

Barcelona

Un perill a les carreteres que està anant a més

GIRONA

El senglar, la plaga persistent

GIRONA

Blanes treu a concurs les obres de la comissaria

BLANES

Les obres de millora al port de Blanes acabaran al juny

blanes
DAVID GARCIA SAVALLS
RESPONSABLE DE PROLLEMA

“La llengua materna és una eina valuosa”

barcelona

La UdG estudiarà salaris i els riscos del personal assistencial

GIRONA

Èxit del saló del manga i la tecnologia de Roses

ROSES

El PSC denuncia la política d’habitatge que s’aplica a Girona

girona