Societat

Dos caps de setmana per descobrir els destins familiars

La iniciativa ‘Hola Família!’ mobilitza les 24 destinacions de turisme familiar amb activitats i descomptes

Les famílies a qui els agrada fer turisme a Catalunya, sigui al mar o a la muntanya, en un càmping o en un hotel, que s’apuntin les següents dates: el cap de setmana del 20 al 22 d’abril i el del 18 al 20 de maig. Són els escollits per promocionar les 24 destinacions de turisme familiar que hi ha a casa nostra (certificades per l’Agència Catalana de Turisme), i per aquest motiu municipis i empreses del sector organitzaran activitats i faran descomptes per tal de donar a conèixer el territori i les seves possibilitats. Aquest turisme és molt important no només en l’àmbit interior sinó també pel que ve de fora, especialment de França, el Benelux i el Regne Unit. “Sumant el mercat intern, català i de l’Estat, i l’estranger, les famílies representen el 30% del turisme”, va dir ahir el director general de Turisme, Octavi Bono.

El primer cap de setmana familiar estarà centrat en les localitats de costa, i el segon, a les destinacions interiors (podeu consultar a www.catalunya.com). L’objectiu no només és donar a conèixer el territori sinó també contribuir a la desestacionalització turística i destacar la qualitat i la diversitat de l’oferta especialitzada en famílies que hi ha a totes les comarques. Cada localitat que ja té el segell de turisme familiar organitzarà actes (festa Holi a Calella o del circ a Malgrat, per exemple), el sector hoteler farà descomptes, i els restaurants, menús especials.

LA XIFRA

150
activitats
organitzaran 223 empreses, municipis i equipaments turístics implicats en el turisme familiar.

Buscar éssers màgics amb app, com el Pókemon Go!

L’Agència Catalana de Turisme (ACAT) ha creat una app, Llegendes en família, especialment per a aquesta campanya de promoció del turisme familiar. Del que es tracta és que els infants i els seus pares amb els seus mòbils, i estiguin a la destinació que estiguin, puguin “caçar” i col·leccionar figures mítiques catalanes relacionades amb cada una de les 24 destinacions que tenen el segell de turisme familiar. Els mites no són inventats. Les representacions sí, és clar, però s’han fet a partir de l’estudi de llegendes de cada una de les poblacions i amb l’assessorament d’experts, entre els quals Joan de Déu Prats. Per exemple, en el cas de les destinacions de Costa Barcelona, els infants podran buscar la Dona d’Aigua de Santa Susanna, la Lloba de Calella, el Ratpenat Gegant de Malgrat de Mar, el Jove Pirata Dragut de Pineda, el Peix Nicolau de Vilanova i la Geltrú o el Drac Gar i Got de Castelldefels. Els éssers màgics s’amagaran en platges, parcs i boscos, i un cop “caçats” es podran col·leccionar. Una altra manera d’apropar als més petits i els seus pares les llegendes pròpies de Catalunya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

cinema

Mor Jeannette Charles, la reina de les pel·lícules

SALUT

Vall d’Hebron tancarà el 24% dels llits durant l'estiu per falta de pressupost

Barcelona
GIRONA

Convoquen per demà una protesta antimonàrquica a la seu de la FPdGi

GIRONA
societat

Els veïns de l’edifici Venus qualifiquen de “xantatge” que per ser reallotjats hagin de retirar les demandes

Sant Adrià de Besòs
SOCIETAT

La Fiscalia demana exculpar els policies que van lesionar l’ull de Roger Español

BARCELONA
BREDA

Inauguren el projecte Reflex, que fomenta el desenvolupament sostenible

BREDA
Canvi climàtic

La temperatura global superarà el límit dels Acords de París aquest lustre

Barcelona

Comencen les obres del nou CAP

Hostalric
societat

L’Ajuntament recula i La Revisteria es podrà instal·lar al Born

Barcelona