Educació

Els nens catalans, els que fan més optatives a la religió

La Fundació Ferrer i Guàrdia denuncia que creix el número de professors que fan religió catòlica tot i que disminueixen els alumnes

L’entitat laica critica Educació per introduir islam a les aules

Catalunya és la comunitat autònoma on hi ha més estudiants que cursen assignatures optatives a la religió. El 65,2% d’alumnes de primària i el 64,9% dels d’ESO catalans trien assignatures alternatives a la religió, uns percentatges molt allunyats dels d’altres comunitats, com ara Extremadura, on només el 13,1% d’alumnes de primària i el 22,3% de secundària no fan religió.

L’Informe Ferrer i Guàrdia 2020. Educació laica, l’assignatura pendent posa el focus, aquest any, en el nombre de docents de l’assignatura de religió catòlica, que s’ha incrementat un 36% els últims quatre cursos a l’Estat espanyol, tot i que la xifra d’alumnes inscrits en aquest període s’ha reduït en un 7,9%. L’entitat torna a denunciar els privilegis de l’Església catòlica, que, segons les darreres estadístiques oficials, continua guanyant, cada any que passa, més diners de l’IRPF, malgrat que cada cop hi ha menys gent que marca la casella de l’Església en la declaració de la renda. “El que passa és que els qui marquen la x de l’Església són més rics”, apunta Sílvia Luque, directora de la Fundació Ferrer i Guàrdia. L’informe (www.ferrerguardia.org) confirma que la desafecció cap a l’Església i la secularització és cada cop més evident en la societat, sobretot a Catalunya, on un 41% de les persones es declara atea, agnòstica o no creient. És, juntament amb Navarra, la comunitat amb un percentatge més elevat de persones que es consideren no-religioses i supera en més de 10 punts la mitjana de l’Estat.

En l’informe, hi ha un bloc d’articles dedicats a la importància de l’educació laica. En aquest sentit, la Fundació Ferrer i Guàrdia és molt crítica amb el programa pilot engegat per la Generalitat per introduir les classes d’islam als centres educatius. “Creiem que no s’ha de donar cap tipus de religió a l’escola, que l’educació ha de ser laica. Que els musulmans tenen els mateixos drets que els catòlics és evident, però, en tot cas, les classes de religió s’han de fer fora dels centres docent. No es tracta de posar l’assignatura d’islam, sinó de treure la religió catòlica”, manté Sílvia Luque, que admet estar astorada pel “poc debat” que ha generat aquesta decisió d’Educació i que “les esquerres” no s’hi hagin oposat.

LA FRASE

No entenc el poc debat que ha generat la introducció de l’islam a les escoles
Sílvia Luque
directora de la Fundació Ferrer i Guàrdia


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Astronomia

Descobreixen el forat negre d’origen estel·lar més massiu de la Via Làctia

Barcelona
SALUT

200.000 pacients esperen per a una intervenció quirúrgica a Catalunya

BARCELONA
economia

Proven un sistema per reduir la salinització dels camps d’arròs del delta de l’Ebre

delta de l’ebre

Salut crea a Girona la primera xarxa hospitalària de Catalunya

GIRONA
medi ambient

Posen una caixa niu pel falcó pelegrí a la xemeneia de la incineradora de Mataró

mataró
societat

SOS Racisme llença una campanya per continuar amb la seva activitat

BARCELONA
economia

L’AMB dona una ajuda de 175.000 euros per les famílies desallotjades

esplugues de llobregat

Tret de sortida al Fórum de Gestió de Residus municipals #wasteinprogress

GIRONA
societat

Irídia reclama un mecanisme independent per controlar les actuacions policials

barcelona